Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L20u75b35o61m84í52r 93K45a83m49e55n93s20k92ý 3120388433236

vzhledem k tomu kolik bylo vytištěno korun během intervencí je jisté jen to že se koruna nevrátí na svou předchozí úroveň, ale výsledkem bude něco mezi úrovní před a těmi 27 korunami. Konečný výsledek závisí na obrovské spoustě faktorů. Hlavní jsou síla české ekonomiky a tlak spekulantů. Pokud ČNB podlehne politickým tlakům a bude bránit oslabení koruny, tak to může celé skončit velkým průšvihem.

0/0
20.2.2017 11:47

S48t27a15n32i10s62l19a37v 56S46r50b28a 4555384188434

No s temi 100% je to asi zrejme. Avsak kdyz pak dal v diskuzi rikate, ze koruna vuci dolaru neposili, tak tam bych tipnul, ze je to naopak. Tvrdite nepravdu, nikoli nadsazku. Vyvracite spravny nazor, ze kdyz koruna posili vuci euru, tak ze logicky i proti dolaru, nepravdou, ze vuci dolaru neposili. Leda ze byste po sobe necetl, co jste napsal.

0/0
17.1.2017 18:40
Foto

P15a63v77e68l 98M13a77k16o71v25e40c 8528655131

Uznávám, že jsem se vyjádřil nepřesně...chtěl jsem zdůraznit fakt, že koruna je vázána na euro a že i když posílí vůči euru, tak to neznamená automaticky stejné posílení koruny vůči ostatním měnám, např. USD... Omlouvám se a sypu si popel na hlavu (pouze obrazně...:-)).

0/0
18.1.2017 10:11

S49t37a30n43i47s72l95a20v 23S26r33b38a 4165524278384

proč používáte ve svých ve svých vystoupení nesmysly? tím to celé degradujete. neexistuje nic jako "více než 100% pravděpodobnost". pokud posílí koruna vůči euru, pak pokud se nic nestane s dolarem, posílí zákonitě i vůči dolaru, protože czk/usd je dopočet kurzů eur/czk a eur/usd. základní matematika, ani vš ani maturita na to mít nemusíte.

0/0
17.1.2017 15:31
Foto

P21a46v59e15l 39M34a69k44o19v70e20c 8438165681

Snažil jsem se to v diskusi vysvětlit. Smyslem mých blogů je nejen poučit ale hlavně pobavit, provokovat a nutit k přemýšlení... Proto používám i ironii, nadsázku, alegorii atd. (podle některých čtenářů, nesmysly...).:-)

0/0
17.1.2017 17:42

D19a52l34i16b18o29r 83C18h65l22u33p 5907472543404

praktická věc: jsem jednatelem malé dopravní firmy, více jak 20 let se soustřeďujeme na dopravu do RUS. Nebudeme řešit devalvaci rublu a sankce v tomto směru. Přepravy jsou placeny z 95% v Eur, šetříme za celou dobu své existence a teď řeším otázku co s naspořenými provozním kapitálem který je z 90% v Eur. Samozřejmě potřebujeme Eura na provoz = leasing, platba PHM, mýt, naopak výplaty zaměstnanců, daně, servisy jsou v CZK. Jistou část asi bude nutné směnit v průběhu 1Q na CZK.

Jakou část provozního kapitálu by jste považoval za rozumnou směnit? Či jaké obecné řešení či postup by jste volil? děkuji za Váš názor

0/0
17.1.2017 11:28
Foto

P92a59v60e77l 59M77a79k46o36v78e79c 8918215721

Pokud máte většinu příjmů v EUR, ale část nákladů v CZK, tak doporučuji směnit do korun část provozního kapitálu, který odpovídá předpokládaným korunovým výdajům. Koruna bude určitě silnější, a tak riziko oslabení koruny i po ukončení intervencí je malé (nedají se ale vyloučit výkyvy během jednoho dne). Otázka je, zda by se Vám vyplatilo koupit si kurzové zajištění ( na rok, dva, tři ? nebo se zajišťovat průběžně? ), nebo sjednávat v eurech i jiné kontrakty, pokud to umožňuje legislativa a smluvní protistrany budou souhlasit (výplaty zaměstnanců, servis ?) ... Obecné řešení je tzv. přirozený hedging (zajištění), kdy máte co nejvíce nákladů v měně, ve které máte nejvíce příjmů... Nebo opačně, požadovat platby v měně, ve které máte nejvíce nákladů.... Nebo nějaký optimální měnový mix...Doporučuji zkonzultovat, případně propočítat s příslušným odborníkem...

0/0
17.1.2017 17:39

D36a38l88i50b13o72r 98C32h96l32u42p 5297552343354

děkuji za názor pane Makovče, podobně jsem rovněž uvažoval a zvolíme tento model

+1/0
18.1.2017 11:31

J23i90ř79í 38R51o59d 7204428830380

Tipuji ukončení intervencí na říjen 2017. Pak bude už po volbách a negativní důsledky dosavadního umělého oslabování koruny se projeví až po nich. Pak lze čekat depresi ekonomiky, která se svede na novou vládu, která po volbách zasedne.

0/0
15.1.2017 10:41
Foto

P88a71v25e54l 35M25a18k21o81v36e33c 8828875731

Zajímavý tip...Já se ale prakticky nikdy nemýlím, takže duben 2017...:-). Deprese ekonomiky nastane až v roce 2019 v návaznosti na ekonomické problémy Německa...

0/0
15.1.2017 17:06

B54e18d94ř36i27c57h 14D53v53o33ř45á98k 2502508606614

Kurz při připojení k Euru musí být pod 20 Kč za Euro.Jinak nastanou sociální problémy u důchodového systému.Dnes je připojení k Euru výhradně politický problém, ale u nás ještě i sociální. A záporný úrok není také nic speciálně výhodného. Ideální je nulový úrok. Ale na obou stranách rovnice. A to dnes nikdo z bankovního sektoru nemůže pochopit.Takové zatracované Rusko o tom velmi vážně uvažuje a islámský systém bankovnictví již postupně zavádí.

0/0
15.1.2017 10:13
Foto

M92i54r60o61s40l57a54v 95S80t24e31i47n28e11r 6528354263345

Zajímavé jsou cesty, jak autor dospěl k hodnotě 25,68 Kč za €. Čím dále do budoucnosti, tím méně přesné jsou jakékoliv předpovědi. Třeba prvních 10 tisíc muslimských migrantů do ČR může celé výpočty zvrátit.

Že se inflace vrátí a to v nebývalé síle, musí být jasné každému, kdo si jako dítě hrál s potůčkem. Přehradili jsme, radovali se, že voda neteče, ale netrvalo dlouho a teklo té vody daleko víc. Živelný, přírodní efekt jako inflaci nelze uměle a natrvalo řídit.

Stát, který žongluje s miliardami (čím víc, tím víc se dá i "přesměrovat" na vlastní konto) určitě nemá zájem, aby se spoření vyplácelo. Takto má "vypůjčené", vlastně ukradené miliardy od občanů za babku.

0/0
11.1.2017 10:00

R30o55s32t92i84s78l84a44v 48C79a54h83a 8745561580872

autor to napsal - je to preintervencni kurz

0/0
11.1.2017 10:23
Foto

P81a71v31e56l 26M10a21k24o22v95e19c 8858515111

Můj výpočet s těmi muslimskými migranty již počítá...(i kdyby nepřišli)...:-)

0/0
11.1.2017 10:49

S96t28a74n29i93s38l68a17v 74B75u26r91i76a98n 5223154664717

Pár bankéřů a jejich příbuzných nakoupili před intervenci eura a teď je musí včas prodat, aby na tom vydělali miliony. Ti dobře vědí, kdy to nastane. Celá ta akce byla vytvořena proti 95 % občanů ČR a vydělali na tom pouze vlastníci firem a spekulanti.

0/−3
11.1.2017 8:12

R58o45s38t31i78s98l33a19v 41C19a95h74a 8925421430502

Kecate nesmysly. Protoze kdyby vedeli, tak prodavali uz davno - v dobe, kdy bylo eruo jeste drazsi. Treba na pocatku roku 2015, kdy bylo pres 28.

+3/0
11.1.2017 8:48

J60a79n 63B80u28r88i80a17n 2953149644490

Jaký význam by mělo roky nechat peníze jen tak ležet v eurech?

+2/0
11.1.2017 9:50

D11u98š18a55n 33R60a49j23n78i28n28e50c 4204612293711

Ešte treba by Rusnok dohodol zo Zemanom konečný počet miliardárov čo čo sa zrodia po zakončení intervencii. Pri tých plánovaných 3,3 biliona korún intervencii 33 miliardárov vás ani nezabolí.......aj 333 ich znesiete.

0/0
11.1.2017 6:59

V42l81a42d82i50m25í28r 57M34o48r81a77v38e41c 3278230593323

Všichni mají strach z toho, co udělá ukončení intervencí s vývozci. Co udělala intervence doposud s dovozci a co to stálo všechny "konzumenty" dováženého zboží nikoho nezajímá. Každopádně zastávám názor, že jakákoli regulace,tedy i intervence v bankovnictví, je pokřivením trhu.

+7/0
11.1.2017 6:42

M20i32l63a72n 24I52l29l63e32k 6413396537280

Tipuji, že to bude proto, protože export zvyšuje HDP a import HDP snižuje.

0/0
20.2.2017 13:10

V98l27a47d35i62m30í23r 33M81o50r83a17v50e81c 3218800603153

Nejsem ekonom. Tedy spíše kosmetický účetní tah, než něco praktického. V každém případě zastávám názor, že jakákoli intervence, dotace a podobně je pokřivením trhu.

0/0
20.2.2017 14:49

O68t27a 98K39i64n98c 6289388232286

Ještě jsem zvědav, jaký vliv budou mít po ukončení intervencí ČNB spekulace, které mohou kurz Kč/EUR dost citelně ovlivnit. Teoreticky by mohlo být Euro za 23 až 24 Kč, ale takový skok ČNB nedopustí, protože by to mohlo zlikvidovat značnou část našich vývozců. Dále také záleží na míře inflace a změnách úrokových sazeb. Můj typ je, že kurz bude uvolňován ze strany ČNB postupně (dojde ke snižování nadlimitních devizových rezerv) a po oficiálním ukončení intervencí bude kolem 25,50 až 26 Kč/EUR.

+1/0
10.1.2017 22:18
Foto

P28a83v87e13l 15M49a64k39o13v78e96c 8988365491

Jeden z novách členů bankovní rady(Benda) dnes uvedl, že je preferováno jednorázové ukončení intervencí. Vámi uváděný scénář je ale taky možný...Otázka je, co považujete za nadlimitní, protože devizové rezervy žádný jednoznačný limit (ani teoretický) nemají...

0/0
10.1.2017 22:53
Foto

P68a48v56e31l 41M41a47k13o27v72e22c 8548885431

..."nových" ....s omluvou...:-(

0/0
10.1.2017 22:54

O28t29a 95K48i11n94c 6489938472776

Souhlasím s tím, že jsem uvedl nepřesný termín "nadlimitní". Předpokládám však, že když se devizové rezervy ČNB od odstartování intervencí zhruba ztrojnásobily, bude se jich ČNB chtít postupně zbavovat. Ale bohužel neumím číst z křišťálové koule, takže do hlav členů bankovní rady ani guvernéra ČNB nevidím. Určitě nějaký scénář mají připravený.

0/0
10.1.2017 23:17
Foto

P67a85v52e18l 11M63a15k41o76v39e89c 8188765861

Obávám se, že žádný scénář připravený nemají... Výše rezerv jim ale problém nedělá, spíše budou řešit jak devizové rezervy efektivně spravovat a minimalizovat ztráty. Tak se necháme překvapit (doufejme že mile...), s čím přijdou...Ani zlato prý již není tabu...:-)

0/0
10.1.2017 23:48

O96t74a 25K11i20n75c 6579268152466

Možná zlato by mohlo minimalizovat ztráty, podle toho, jaká bude jeho momentální hodnota ke dni ukončení intervencí, ale zatím je to jen sázka do loterie.

+1/−1
11.1.2017 1:25

R20o16s39t94i14s86l55a31v 69C88a45h88a 8325451480212

Jak minimalizovat ztraty? Jako ze nakoupi zlato za ty predrazeny eura? To by prece bylo vyhodnejsi nakoupit naopak po intervencich. Cokoliv CNB koupi pred koncem intervenci, vyrobi na tom ztratu po konci intervenci. Jedina cesta je PUJCIT si eura. Ale silne pochybuji, ze by CR mohla udat v zahranici EUR dluhopisy v hodnote prevysujici aktualni statni dluh.

0/0
11.1.2017 8:54
Foto

P40a44v25e97l 34M50a42k97o73v85e93c 8388275881

Cena zlata se kotuje v USD a pokud v budoucnu poroste dolar nebo zlato (nebo obojí), tak tím ztráty způsobené oslabením eura vůči koruně mohu kompenzovat (ale je to samozřejmě spekulace s určitým rizikem)...

+1/0
11.1.2017 9:50

R61o61s48t41i11s71l68a11v 54C31a18h30a 8295401960732

Jak prosim souvisi tahle spekulace na cenu zlata s intervencemi a jejich koncem?

To zlato by museli nakupovat za posilenou CZK. Pokud je budou kupovat za oslabenou CZK, nebo EURa (predrazena), ktera maji v devizovych rezervach, tak k zadne minimalizaci ztrat z intervenci nedojde.

0/0
11.1.2017 9:59
Foto

P39a75v88e79l 41M42a27k80o94v77e18c 8658185191

Souvisí se správou devizových rezerv. Čím více aktiv bude před ukončením intervencí v "neeurových" investičních instrumentech (např. denominovaných v USD, případně zlato samotné), tím může být ztráta z oslabení eura vůči koruně menší...

+1/0
11.1.2017 10:13

R58o37s41t18i36s95l56a31v 73C78a20h85a 8235161770152

8-o8-o8-o

A to si jako myslite, ze kdyz koruna skokove posili vuci EURu, ze neposili vuci dolaru (tedy pokud nebude dolar vuci euru posilovat rychleji, nez koruna vuci euru)? Napsal jste to tak, jako kdybyste veril, ze se zmeni jen menovy par EUR/CZK a ostatni zustanou stejne......

0/0
11.1.2017 10:22
Foto

P20a44v33e44l 19M14a57k85o55v43e80c 8538635921

Vůči dolaru koruna posílí (pokud vůbec) jen velmi málo. CZK je v podstatě takové "malé euro" a měnová politika (nezávislé) ČNB je "ve vleku" měnové politiky ECB...Je to dáno postavením české ekonomiky v rámci EU...

0/0
11.1.2017 12:59

R16o59s90t94i92s75l22a91v 43C50a52h64a 8955781920282

Uvazuje-li se o skokovem posileni koruny po ukonceni intervenci, pak musi velmi podobne skokove posilit i vuci dolaru.

0/0
11.1.2017 13:02
Foto

P35a49v75e84l 42M83a31k98o14v10e51c 8848735551

"Skok" tam bude, ale kratší (nebo menší?)...:-)

0/0
11.1.2017 14:01

R52o92s38t66i29s28l90a29v 40C64a22h75a 8925801780222

Procentualne stejny, pokud se nezmeni par EUR/USD, jinak by tam byla mozna arbitraz.

0/0
11.1.2017 14:18
Foto

P35a64v67e30l 92M14a67k30o18v84e60c 8858935501

Po zahájení intervencí proti koruně v roce 2013 nebylo procentuálně vyjádřené oslabení koruny vůči USD a EUR totožné...

0/0
11.1.2017 15:42

R89o47s45t90i57s24l96a76v 59C12a97h94a 8835621190492

Ano mate pravdu, mezi 6.11. 2013 a 7.11.2013 jsme zaplatili za eur o 4.1% vice, za dolar o 5.3 vice (zdroj cnb.cz).

No jo, ale Slovaci (zdroj http://openiazoch.zoznam.sk/kurzovy-listok/klecb) za stejne obdobi zaplatili za dolar o 1.1% vice.

Ó jake prekvapeni, ze? Vliv intervence 4.1%, vliv posileni dolaru proti EUR 1.1%, celkove 5.3%. Hele, ono to vyslo.... :-P

Vas to opravdu prekvapuje? 8-o

0/0
11.1.2017 17:26
Foto

P13a52v85e78l 45M83a64k79o50v83e71c 8298815671

Nepřekvapuje...a mělo by?:-)

0/0
11.1.2017 22:23

R41o95s77t49i27s75l84a45v 66C80a44h74a 8615681340182

tak ted nevim, zda si ze mne delate srandu, nebo co.

0/0
12.1.2017 11:14

D51u58š80a15n 41R74a17j58n66i35n66e93c 4164842933241

Ale majú ! Devizové rezervy štátu sú efektívne pri pokrývaní 3 mesačného dovozu štátu . Lebo ináč prebytok okrem toho , že niekoho hreje u srdca , aký sme dobrí , iba "hnijú" v ČNB a robia iba stratu .

0/0
11.1.2017 7:07

R19o27s16t29i54s66l86a33v 14C46a70h50a 8135821240392

Proc by mely hnit? Devizove rezervy nemusi byt nutne cash, muze to byt jakekoliv jine aktivum, ktere generuje vynos.

+1/0
11.1.2017 8:55
Foto

P71a98v35e90l 23M49a91k34o46v21e24c 8598805781

V ekonomické teorii není nikde jednoznačně definována efektivní výše devizových rezerv a v praxi je výše devizových rezerv u jednotlivých centrálních bank různá (nejen absolutně ale i relativně).

+1/0
11.1.2017 9:52

V59í71t 65O35d56l55o48ž78i50l63í34k 8766683707347

Co když se koruna zblázní a posílí na svůj někdejší kurs vůči dolaru? To by byl mazec. Většinou se pohybovala v rozmezí 16-20 Kč za dolar, reálnější by ale nyní bylo nějakých 22, což by dělalo kolem 23,5 Kč za Euro.

0/0
10.1.2017 21:35
Foto

P14a75v52e94l 94M94a79k93o79v73e27c 8928685181

To bohužel nehrozí, protože dolar posiluje proti euru a česká koruna je "vázána" na euro...Mírné posílení vůči dolaru se ale očekávat dá...

+2/0
10.1.2017 22:10

D40u17š16a54n 53R73a15j25n55i36n74e59c 4304452103241

Dolár neposiluje voči € , ale sa vracia späť na svoju pozíciu 1,0€/0,8 USD .

0/0
11.1.2017 7:03
Foto

P54a78v67e29l 70M67a28k64o85v97e65c 8908905181

Tomu se na trhu říká posilování...:-)

+1/0
11.1.2017 7:43

R62o85s40t48i43s57l78a32v 93C65a19h57a 8485761440742

uz je dost dlouho na tom lepe, nez 0.8

Takze tvrdite, ze uz zase dolar pada? 8-o vzdyt je kousek pod desetiletym maximem!

0/0
11.1.2017 9:00

J58a78n 79N35e94b58e73s97k49ý 8210525292566

Skvělý článek se spoustou užitečných informací. A ten brilantní vtip s více než 100% jistotou. Málem jsem prasknul smíchy ;-D. Měl byste uvažovat o povolání stand-up komika. Více než 100% jistota, chachacha.

+3/0
10.1.2017 21:13

D87a82v23i17d 91V49l44k 6216855868307

Stála mě ta kravina cca 600 tisíc:-(

+1/0
10.1.2017 20:27



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.