Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S41t53a79n94i79s66l95a79v 91S92r20b45a 4465574458194

jedno zajímavé srovnání. máme cirka 1500 miliard dluhů a 1500 miliard úspor mezi lidmi. když by ČNB zvýšila úrokovou sazbu o 1%, sebere dlužníkům 15 miliard ročně. když ČNB sníží úrokovou sazbu, sebere střadatelům stejnou částku. a nikdo nekřičí, nekžičí, ani když se úroky pohnou o 2%. Když zvýší úroky, zhorší své hospodaření, dnes má na pasivech skoro 2000 miliard. A stále nikdo nekřičí, a to dokonce ani pan Makovec, kterému leží hospodaření ČNB tak říkajíc v žaludku...proč, když euro má v kapse pouze zlomek lidí, tolik křiků kvůli posunu kurzu o pár %. Co by měly dělat jiné země, kde se kurz hýba o desítky %?

0/0
8.3.2017 9:05
Foto

P81a35v74e36l 43M67a62k94o61v68e50c 8838615611

Jen drobná připomínka...hospodaření ČNB mně neleží v žaludku ale na srdci...:-)

0/0
8.3.2017 9:26

E35d79u58a47r74d 48B86r50e64j38c71h27a 7458823375413

A co kdyby ČNB ještě něco dotiskla a koupila si OKD ? Socani a odboráři by vrněli blahem....

+2/0
8.3.2017 7:28

K66a67r89e18l 94Š82i18n27d86e72l89á83ř 3427202262219

Zábava to bude, o tom žádná. Hlavně, vůbec není jasné, že opravdu dojde k rychlému posílení Kč vůči Euru. Ona ta ČNB totiž má nějaké protistrany, Eurové investory, kteří mají nyní "plné sklady" Korun (a následně nějakých Kč aktiv, třeba českých státních dluhopisů). Jakmile intervence skončí, budou se chtít logicky vrátit do své vlastní měny, tedy do Eur, ideálně vybrat zisky (případně uzavřít ztrátové pozice). Najednou tedy půjde na trh obrovské množství Korun, ovšem bez adekvátních protistran (důvod kupovat skončí právě s intervencemi)... Takže krátkodobě může klidně dojít k dalšímu oslabení Kč...

O makroekonomických důsledcích v delším časovém horizontu ani raději nemluvím. Prostě, byl to špatný nápad a současné vedení ČNB stojí před nelehkým úkolem, jak z toho ven.

+4/0
7.3.2017 23:21
Foto

P27a40v66e39l 86M97a81k95o32v41e69c 8468635251

Volatilita koruny bude po ukončení intervencí určitě velká a kurz CZK/EUR se může pohybovat mezi 20-35...:-). Ale během dnů nebo týdnů si kurz najde svoji tržní (rovnovážnou) výši a ta bude nižší než 27 CZK/EUR....

0/0
8.3.2017 7:36

R31o79s67t29i12s81l92a53v 65C52a71h41a 8595121570122

Myslim, ze s tou dolni hranici 20 jste to prehnal. Kdo by mel tak enormni zajem o koruny, aby byl ochoten prodavat ecka za takovou cenu? Myslim, ze by k tomu maximalne mohlo dojit v nejakem extremnim pripade chyby v matrixu - kdyby se nejaky pocitacem rizeny ochodni system zblaznil a trvalo by to radove sekundy. I ta horni hranice mi prijde nadsazena - predpokladam, ze tam by zacla delat CNB opak toho, co delala dosud - zacla by ecka poustet na trh a stahovat koruny. Jednak by si vylepsila bilanci a jednak by zamezila tomuto extremnimu vykyvu, ktery by take trval radove sekundy.

Ale uznavam, urcit presneji interval, ve kterem se volatilita bude pohybovat, je nemozne.

+1/0
8.3.2017 9:36

R17o54s21t60i98s15l26a96v 54C67a84h92a 8845631220712

mimochodem, tech 20 je posileni o 26% (ano uznavam u CHF to bylo snad az 30%, ale to neni totozna situace). Oslabeni na 35 je oslabeni o temer 30%.

+1/0
8.3.2017 9:38
Foto

P63a70v50e20l 26M23a18k43o27v73e73c 8238675541

U CHF to bylo krátkodobé skokové posílení i přes 40%... Pokud některý obchodník nebude mít správně nastavené stop-loss limity, tak i kurz koruny, po zahájení obchodování bez zásahů ČNB, může nabývat "nesmyslných" hodnot...

0/0
8.3.2017 10:24

L48u79b48o29š 34C25h35l12u26m26s63k69ý 2740435968105

Poslední věta je naprosto přesná. Držme si všichni palce! Nic jiného nemůžeme, nikdo nedokáže odhadnout co se bude dít. Při tom objemu peněz, které ČNB "natiskla", se může lehko stát, že euro bude za 35. V každém případě to bude houpačka, jakou tahle země ještě nezažila. No, nespořte si na důchod.:-)

+3/0
7.3.2017 22:46

P67e12t40r 98N77ě87m60e47c 4855932452767

Za viz se nepíše tečka. Nejde o zkratku ale o rozkazovací způsob od slovesa vidět.

+2/0
7.3.2017 20:38
Foto

P42a35v40e12l 39M98a29k15o54v65e39c 8968465601

Děkuji za upozornění. Omlouvám se, sypu si popel na hlavu a opravuji...

0/0
7.3.2017 22:19

P54e33t56r 55B47u73r46i27a16n 7710825677760

Mě někdy připadá, že ČNB, resp, bankovní rada, se domnívá, že české koruny emitované ČNB jsou hromada písku, na které si hoši z ČNB mohou dosyta vyhrát. Nechápu, kdo ČNB schvaluje systém řízení rizik. Podle mě si ho schvalují sami. Takže teď investují do akcií, za chvíli budou investovat do derivátů. Výslednou ztrátu nemusí nikomu zdůvodnit. To se nám to investuje, když nejsme nikomu odpovědní.

+9/0
7.3.2017 20:20

J59a28r10o42s39l78a57v 69R89e85z60n40i74k 4242903549110

V každém případě to bude show...co se bude dít? nikdo neví........čnb si upletla bič a vymyslela něco, co skončí pěknou divočinou...a čnb o sobě vždy tvrdila, že je konzervativní, solidní, racionální...ale tohle bude divočina

0/0
7.3.2017 19:23

J72a43r62o27s43l37a89v 39R55e71z39n24i29k 4672283709320

švýcarská národní banka si uvědomila nebezpečí a proto to ze dne na den neočekávaně ukončila...........bez nějakého upozornění, kdy to asi bude jako to dělá čnb..a byl to pěkný šok.....

+2/0
7.3.2017 19:26

S69t85a53n33i98s27l87a89v 63S46r94b25a 4725594558714

Dobrý den, nevím jak vy, ale mi přijde, že ČNB jenejvětší invesotr v Čechách, proto bych se nedivil, že bude i největším akcionářem VW. A netuším, co chcete analyzovat na akciovém portfoliu, když ČNB ve všech svých finančních výkazech píše, že investuje podle indexů. Které jsou ale pro každého gramoného člověka veřejně dostupné. Proč potřebujete vytvářet náladu jakéhosi magična? Já vnímám, že ČNB je tajemná, co se týče jejích intervencí, ale o tom, kam investuje, mi přijde, že informuje ve svých zprávách dost detailně. Stačí si otevřít její stránky.

0/0
7.3.2017 17:36

P14e97t49r 14B59u26r90i20a13n 7830165277540

Napadlo Vás, pane Srbo, někdy, že takhle může ČNB prodělat dvakrát? Jednou na posílení koruny a jednou na poklesu kurzů? Je tohle skutečně úloha ČNB, hrát si na akciových, a tedy značně riskantních, trzích?

+6/0
7.3.2017 20:23

S70t27a41n68i52s53l15a11v 77S73r25b74a 4365784898944

Napadlo. Ale příspěvek nebyl o tom, jestli je vhodné investovat do akcií, ale o tom, jestli má veřejnost dostatek informací. Četl jste to vůbec?

0/0
8.3.2017 10:22

J23i81ř22í 83V52a24v69ř78í66k 7714539945430

Dnes se bude dobře spát, díky ČNB.

0/0
7.3.2017 16:54

Z30b24y20n69ě44k 92H28l62á56s30n15ý 3504697355349

Pořád mi nikdo neodpověděl na otázku, co by se stalo, kdyby ČNB těch 100 miliard eur utratila. Například v zahraničí objednala výstavbu rychlotratí pro vlaky, nakoupila zařízení do nemocnic, nebo zadala stavbu dálnic třeba Němcům? Ať si spekulanti ty koruny naložej jako okurky, nebo ať si koupí český zboží.

0/0
7.3.2017 15:39
Foto

P33a39v33e46l 10M24a88k12o93v43e12c 8558575611

Nic by se nestalo...:-) Vzhledem k postavení ČNB danému Ústavou a ostatními zákony by se nic nestalo.

0/0
7.3.2017 16:19

R11o79s10t19i67s57l58a14v 14C90a84h70a 8415661610162

8-o8-o8-o

Jako ze bude mit CNB v aktivech dalnici na pozemku statu, nebo zarizeni nemocnic, ktere az na par vyjimek NEJSOU statni?

0/0
7.3.2017 16:48

Z43b81y88n44ě55k 36H48l16á93s28n40ý 3224257365419

To jsou technikálie, po dohotovení se to prostě převede na stát, kraje atd.

+1/0
7.3.2017 18:02

R46o70s10t54i49s15l40a12v 77C74a29h34a 8415611390822

Jo tak prevede...... Vy si to predstavujete jako Hurvinek valku..... To uz by rovnou mohla CNB prevadet na stat a kraje nove vytvorene penize, dluh statu by se nezvetsoval, duchody by se mohly zdvojnasobit, atd....

0/0
7.3.2017 18:06

Z32b49y87n98ě30k 66H23l16á73s41n93ý 3254487265469

Tak jasně, že by mohla, ale to by ryhle přišla inflace. Mě zajímá, co můžou s korunama udělat ty spekulanti, kteří je nakoupili? Určitě si nekoupí chleba, ani rohlíky. :-)

0/0
7.3.2017 18:47

R87o76s59t47i10s40l21a22v 11C13a78h21a 8695351120172

1) bud pockaji na posileni a pak se je pokusi prodat

2) neco u nas koupi a protoze to bude investice, nemelo by to mit primy vliv na inflaci

3) kdyz budou chtit, tak jeste vice oslabi korunu a to tak ze hodne.

4) promeni je na cash a budou prodavat tapety ;-D

+2/0
7.3.2017 18:53

Z54b63y44n18ě71k 37H36l21á79s56n93ý 3794177215249

1 a 2 chápu. Ale když oslabí korunu, tak prodělají tím víc, čím víc budou prodávat.

4 je taky zajimavý, ale kdyby ČNB fikaně zrušila pětitisícovky a nechala 2 biliony vytisknout ve 2 tisícovkách, tak budou spekulanti jezdit po Evropě s kamionama. No a za hotový se přece smí prodávat jen do určité výše. Nebo opačně, kdyby nějaký spekulant chtěl hotovost za 500 melounů, tak by dostal 1 bankovku hodnotě 500 mega;-D

0/0
7.3.2017 19:13
Foto

P62a60v37e40l 56M81a23k38o52v20e37c 8868955501

Taky může ČNB po vzoru japonské centrální banky (Bank of Japan) začít nakupovat české státní dluhopisy a monetizovat náš státní dluh... Neříkám, že jsem příznivcem tohoto řešení, ale určitě je smysluplnější než to, co dělá ČNB dnes...

+1/0
7.3.2017 18:19

K55a53r80e71l 34Š48i60n14d18e74l60á50ř 3477672522469

To by sice mohla, ale vzhledem k intervencím by to nedávalo smysl. ČNB oslabuje Korunu, tedy potřebuje prodat Koruny a nakoupit Eura. Následně má volná Eura a ta potřebuje může utratit, proto investuje do Eurových aktiv (např. akcií VW).

0/0
7.3.2017 23:15
Foto

P40a14v89e87l 25M59a41k94o54v35e40c 8358915971

Uvádím to jako možnou alternativu k intervencím...Místo eur by ČNB nakupovala české státní dluhopisy.

0/0
7.3.2017 23:21

Z43b50y40n69ě34k 13H22l17á82s71n62ý 3584527615799

Nooo, pořád zůstane 2,8 bilionu korun někde v cizině, můžou s nima napáchat škody? Nebo se jich zbaví se ztrátou a někdo si za ně koupí u nás služby a zboží? Asi by to zvedlo ceny a tím i inflaci, ale byla by ta inflace příliš velká?:-)

+1/0
7.3.2017 18:09
Foto

P16a43v54e84l 16M78a33k96o18v35e94c 8218845271

Je to jen otázkou času, kdy (možná příliš velká) inflace přijde...

0/0
7.3.2017 18:16
Foto

D98a18l35i22b19o41r 19B20a77r42t49o33š 5324310287359

no ono je to možná tak, že se ČNB připravuje na přijeté EURA....a to by pak mělo veliký smysl...mít veliké zásoby eura....

A celková ztráta nebude tak veliká, protože předpokládám, že ČNB s těmi eury i něco dělá....a má z nich a z obchodů s nimi i zisky, o kterých ovšem nemluví....

+2/0
7.3.2017 12:38

P66e17t78r 24M47e90j84z49l84í28k 8208534321440

Ztráta ČNB nebude žádná, protože eura byla nakoupena za ze vzduchu vyrobené koruny. A co se hypotetického posílení koruny týká - možná se ještě budeme divit, až spekulanti, kteří tyto koruny nakoupili pod vidinou zisku, je vrhnou na trh a bublina splaskne. Možná teprve potom se roztočí kola "té správné inflace":-/

+3/−1
7.3.2017 15:44

R38o91s37t89i83s63l36a46v 42C30a69h95a 8645211450822

Vy asi ucetnictvi moc nedate, ze?

+1/−1
7.3.2017 16:49

N55o12v77o81s67a86d 41M69i79r17o32s84l36a90v 9308659878429

...taak trochu jinak..."to se nám to hoduje když nám lidi na to půjčují "

0/0
7.3.2017 18:17

R14o56s94t42i46s64l97a30v 74C57a54h50a 8355721140122

A jak to souvisi s ucetni ztratou CNB, pokud koruna posili? A jak to souvisi s tim, ze Mejzlik tvrdi, ze zadna ucetni ztrata nevznikne?

0/0
7.3.2017 18:30

P71e18t74r 49M75e51j59z66l19í76k 8408514191500

Nepsal jsem, že nevznikne účetní ztráta. Jen, že nevznikne ztráta. Zkuste někdy číst pořádně. Proti ztrátě z poklesu kurzu zkuste postavit zisk z bilionu nově emitovaných korun.

0/0
8.3.2017 8:09

R10o14s18t32i17s87l86a22v 64C23a83h46a 8225831250382

Ucetni ztrata je tez ztrata a realnou ztratou se stane pri prechodu na EUR pri kurzu lepsim nez 27.

Zisk z aktiv nakoupenych za ta ecka IMHO nema sanci tu ucetni ztratu pokryt.

+1/0
8.3.2017 8:36
Foto

P80a58v80e33l 28M22a90k47o65v62e96c 8388325691

ČNB má stále ještě povinnost vést účetnictví...Takže ztráta bude.

0/0
7.3.2017 18:32

P33e56t21r 33B57u50r41i13a65n 7250255597520

Ztráta vznikne, pouze pokud ČNB ta eura prodá za nižší než pořizovací cenu. Dokud je neprodá, projeví se to pouze v přecenění majetku, tedy "rozvaze".

0/0
7.3.2017 20:14

R60o65s39t38i75s51l80a94v 81C70a84h32a 8865231700652

Uplne stejne se to projevi po prodeji. Co jineho?

0/0
7.3.2017 21:53
Foto

P54a90v58e89l 93M89a37k35o87v35e74c 8958765921

Přeceněním vznikne účetní ztráta a v případě prodeje vznikne ztráta reálná.

+1/0
7.3.2017 22:25

P64e18t68r 68M39e81j36z33l31í86k 8518734501840

Ano, bude nějaká ztráta. A také byl nějaký zisk z nově emitovaných peněz. Zkuste se na tyhle dvě položky podívat globálně (z pohledu ČNB).

Samozřejmě pomíjím skutečnou ztrátu - a to nás všech - ze znehodnocení měny.

0/0
8.3.2017 8:14

I35v11a69n 37V70e47s20e34l66ý 4686588704387

Nějak mi o připadá, že ukončení intervencí se konat nebude nikdy.

0/0
7.3.2017 12:20

R13o49s49t75i83s28l88a15v 75C62a28h82a 8875381310682

a on uz byl duben, kterem se aktualne spekuluje?

0/0
7.3.2017 16:44

I70v47a29n 49V51e10s86e64l47ý 4356388814407

Ano, aktuálně. Zadal jsem do vyhledávání zde, na Idnes, "intervence ČNB" a za malou chviličku našel tři termíny a v dalších článcích jsem nehledal.

Jeden udával počátek roku 2015 (http://ekonomika.idnes.cz/devizove-intervence-budou-do-roku-2015-dvu-/ekonomika.aspx?c=A131217_150824_ekonomika_fih); další počátek roku 2016 (http://ekonomika.idnes.cz/cnb-muze-drzet-slabou-korunu-dele-nez-chtela-fmf-/ekonomika.aspx?c=A140507_144200_ekonomika_fih) a třetí II.čvrtletí 2016 (http://ekonomika.idnes.cz/cnb-potvrdila-0dk-/ekonomika.aspx?c=A150507_134152_ekonomika_fih).

0/0
8.3.2017 10:42

R51o98s20t68i53s33l82a80v 20C67a55h61a 8795581470512

Primarne rikala CNB, ze az se zvedne inflace. A sekundarne rikala, ze to nebude DRIVE NEZ XXX, nikoliv ze to bude nejaky konkretni mesic, ci ctvrtleti.....

Kdyz se rekne, ze intervence budou do roku 2015, tak to znamena ze budou trvat do roku 2015, ale nic to nerika o dobe v roce 2015 a po roku 2015.....

0/0
8.3.2017 10:47
Foto

P53a82v19e88l 64M94a31k38o31v86e12c 8628835381

ČNB původně oznámila, že se jedná o "dočasné" opatření a na základě historických zkušeností tento termín odpovídá délce 23 let (bez dvou měsíců). Tentokrát to bude určitě kratší...:-)

+1/0
8.3.2017 11:32



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.