Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policejní Ježíšek aneb lapkové pana ministra

28. 12. 2016 21:06:04
Předvánoční rojení policejních hlídek na českých silnicích mělo dvojí efekt. Jednak zvýšení příjmů státního rozpočtu a současně zvýšení životní úrovně dopravních policistů, sloužících v ilegalitě v neoznačených policejních autech

Protože jsem v týdnu před Vánocemi hodně cestoval, měl jsem možnost opět zažít na vlastní kůži naši chrabrou policii v akci. Na proslulé dálnici D1 (a D2) zmizely na zimu zúžení, a tak se dalo i docela plynule jezdit. Když jsem se řítil poblíž Břeclavi „ďábelskou“ rychlostí 154 km/hod., začal se na mě lepit automobil Škoda Superb a když jsem zrychlil, udělal totéž a když jsem zpomalil, tak rovněž zpomalil. Po několika kilometrech této podivné „dopravní hry“ jsem pochopil, že se jedná o neoznačený (civilně maskovaný) vůz Policie České republiky, výrazně jsem zpomalil a nechal se předjet. Na zadním skle Superbu začaly blikat nápisy Policie a STOP a sníženou rychlostí 80km/hod. jsme pokračovali dalších pár kilometrů v jízdě na nejbližší čerpací stanici. Určitě jsme tím přispěli ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu na českých dálnicích. Čekal jsem na rozsvícení nápisů „Pomáhat a chránit“ na civilně maskovaném Superbu, ale marně...Zřejmě v tu chvíli nikomu nepomáhali ani nikoho nechránili, ale je možné, že tam ani možnost rozsvícení tohoto nápisu není, což se mně při ceně, za kterou jsme my daňoví poplatníci maskovaná policejní vozidla naší policii koupili, nechce věřit. Po kontrole dokladů a obligátní kontrole střízlivosti, mně byla vyměřena pokuta 1 000,-korun českých. Dokonce jsem obdržel i doklad o zaplacení pokuty. Takže až se bude ministr financí dohadovat s předsedou vlády, kdo je strůjcem letošního rozpočtového zázraku (vyrovnaného nebo snad dokonce přebytkového státního rozpočtu), tak vím, že jsme to my, daňoví poplatníci, kteří vedle placení daní i řádně platíme pokuty. Jednomu známému, který se den předtím řítil stejným úsekem vyšší rychlostí hrozil vyšší postih, ale policie mu pomohla, doprovodila jej k nejbližšímu bankomatu a při výběru hotovosti jej chránila vlastními těly. Po zaplacení 8 000,-korun mu ale zapomněli dát potvrzení o zaplacení, a tak nevím, jestli ta pokuta skončí mezi příjmy státního rozpočtu nebo vylepší rodinné rozpočty příslušníků dopravní policie. Vlastně vím...Před Vánoci se hodí každá koruna.

Používání neoznačených policejních aut u dopravní policie si nedovolí ani většina autoritativních režimů, o demokratických režimech ani nemluvě... Jiné je to samozřejmě u vozidel kriminální policie a specializovaných protimafiánských útvarů. Neoznačená policejní auta používaná k policejním provokacím řidičů a vybírání nesmyslných pokut, končících většinou v kapsách samotných policistů je za posledních 25 let trvale rostoucí byznys a proto taky počty neoznačených policejních aut na našich silnicích stále rostou. Nevím, proč na západ od našich hranic je možné na prakticky stejném typu komunikace (dálnice) jezdit neomezenou rychlostí (omezení je dáno jen technickými možnostmi vozidla a schopnostmi řidiče) a u nás na suché, nově opravené komunikaci s malým provozem je rychlost vyšší než 130km/hod. považována za jeden z nejtěžších zločinů, který je nutno potírat s využitím speciální drahé techniky s civilním maskováním, speciálně vyškolenými a špičkově placenými (třeba ve srovnání s vysokoškolsky vzdělanými pedagogy všech stupňů) policisty.

Samostatnou kapitolou je "Ježíšek" kterého si pořídili policejní šéfové v podobě luxusních vozidel Audi S6, s technickými parametry supersportů (zrychlení z 0 na 100km/h za 4 sekundy a maximální rychlost 300 km/h). Vzhledem k ceně 10 vozidel přes 20 mil. korun si bohatého "Ježíška" určitě nadělili i prodávající. Obvyklá provize 10% zřejmě z části doputovala i k úředníkům odpovědným za tento nesmyslný nákup.

PS: Během cesty po zaplacení pokuty jsem napočítal cca 80 vozidel, která jela v levém jízdním pruhu i když pravý pruh byl volný. A to na opravených úsecích, kde je i pravý pruh sjízdný. Nepočítám asi šest případů, kdy všechny jízdní pruhy byly zabrány předjíždějícími se kamiony, rychlostí cca 80 km/hod. Tam bych si dovedl účelný zásah policie představit, samozřejmě nejlépe v řádně označených policejních autech.

Autor: Pavel Makovec | středa 28.12.2016 21:06 | karma článku: 41.16 | přečteno: 3599x

Další články blogera

Pavel Makovec

Kdo je Ing. Pavel Makovec?

Často se setkávám s různými reakcemi na mé názory a činy. Obvykle z reakcí vyplývá otázka, kdo je to ten „chytrý“ pán Makovec, který všechny poučuje, ke všemu se vyjadřuje, všemu rozumí, všude byl dvakrát, od všeho má klíče...

18.10.2017 v 11:55 | Karma článku: 13.98 | Přečteno: 756 | Diskuse

Pavel Makovec

Otevření poslanecké kanceláře v Břeclavi

Protože nechci ponechat nic náhodě, rozhodl jsem se s předstihem otevřít svoji poslaneckou kancelář v mém rodném městě Břeclavi. Od 9. října 16:00 hodin mohou občané přicházet za svým (budoucím) poslancem se svými náměty a přáními

9.10.2017 v 6:12 | Karma článku: 15.61 | Přečteno: 517 | Diskuse

Pavel Makovec

Pavel Makovec - Volební vizitka jihomoravského lídra podle ČRo

Aby si mohli čtenáři udělat představu co jsem chtěl sdělit a jak to dopadlo, dávám odkaz na nahrávku a text, který jsem si připravil. Můj názor, že Český rozhlas neplní svou veřejnoprávní funkci se ale nemění. Poplatky ČRo platím

2.10.2017 v 17:56 | Karma článku: 8.70 | Přečteno: 347 | Diskuse

Pavel Makovec

Česká televize (ČT) sluha „starých struktur“

V sobotu 23. září 2017 jsem se účastnil natáčení pořadu veřejnoprávní České televize s názvem Politické spektrum. Podle ČT se jedná o „pravidelný diskusní pořad, který nesněmovním stranám poskytuje prostor k šíření jejich názorů."

26.9.2017 v 4:11 | Karma článku: 30.95 | Přečteno: 1579 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Adam Mikulášek

Těžba lithia je prý ztrátová. No tak investujme do fabrik na jeho zpracování!

Již léta se mluví o potřebě, aby se tu vyrábělo zboží s vysokou přidanou hodnotou. V případě lithia to znamená místo vývozu „syrového“ lithia tu vybudovat podniky na jeho zpracování, tj. především výroba baterií.

21.10.2017 v 10:37 | Karma článku: 16.03 | Přečteno: 287 | Diskuse

Luboš Smrčka

Regulovat máslo? Jen to ne!

Předvolební čas přináší podivuhodné nápady. Jedním z nich je cosi, co bychom mohli nazvat „diskusí“ o regulaci ceny másla. Rozumím, že se nikomu nechce platit 65 korun za čtvrt kila, ale cenová regulace by byla krok do pekla.

20.10.2017 v 9:23 | Karma článku: 20.93 | Přečteno: 1136 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Tunel z lithia?

Copak by to bylo za volby, kdy se pár dnů před nimi nerozhořela taková pěkná a typicky česká kauzička?

20.10.2017 v 8:00 | Karma článku: 44.43 | Přečteno: 8091 | Diskuse

Aleš Szabó

Euro - ANO/NE ????

Kdyby tato otázka byla zodpovězena před volbami, tak by i volby mohly proběhnout bez špinění volebních soků a zesměšňování se politiků mezi sebou. Proč tato velmi důležitá otázka zajímá média jen okrajově?

19.10.2017 v 18:50 | Karma článku: 16.84 | Přečteno: 391 | Diskuse

Martin Laštovica

Udělování výjimek z EET je nefér vůči poctivým podnikatelům

„Sliby, chyby,“ říká se. A před volbami to platí dvojnásob. Nechme ale stranou to, že někteří politici pravděpodobně na svoje sliby zapomínají už ve chvíli, kdy se uzavřou volební místnosti.

19.10.2017 v 12:15 | Karma článku: 17.40 | Přečteno: 633 | Diskuse
Počet článků 146 Celková karma 28.04 Průměrná čtenost 2280

V letošních volbách kandiduji do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky jako jednička na kandidátce Dobré volby  v Jihomoravském kraji. Nejsem členem žádné politické strany..Od roku 1990 působím aktivně na českém kapitálovém trhu a mám poměrně jasný a vyhraněný názor na to co se děje v reálné ekonomice. Díky dlouholeté praxi v akademické sféře (VŠE Praha, VŠFS) jsem přesvědčen, že jsem své názory schopen i srozumitelně prezentovat.Pokud budete mít dojem, že se mně to nedaří, tak prosím o připomínky do diskuse. Děkuji i za nesouhlasné názory, podložené argumenty a fakty.

 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.