Úřední jazyk němčina. (?) Česká republika 2017

Česká vláda, zmítaná demisemi a „nedemisemi“, zapomněla svým občanům sdělit, že jako úřední jazyk byla na území České republiky po 72 letech obnovena němčina...Ale možná to někteří členové naší vlády ani sami nevědí ...

Včera jsem obdržel dopis od úřadu jedné z rakouských spolkových zemí (Tyrolsko). Dopis byl psaný v němčině a přestože adresa byla psána bez diakritiky a s chybami (překlepy) a nebyla adresována do České republiky ale pouze do „Tschechien“ , Česká pošta, s.p., asi nejvíce kritizovaný státní podnik, mně dopis úspěšně doručila. Obávám se, že by dopis doručila, i kdyby bylo místo určení „Protektorat Böhmen und Mähren“.

Obsahem dopisu byla informace o spáchání přestupku, překročení nejvyšší dovolené rychlosti v úseku, kde byla omezena na 60km/h o celých 11km/h. Přestupek byl spáchán v neděli v 9.02 hodin při minimálním provozu (vracel jsem se z lyžování v Tyrolských Alpách) a o jeho spáchání jsem se dozvěděl až z doručeného dopisu. Protože jsem se nikdy německy neučil a mé znalosti němčiny jsou založeny jen na sledování rakouské televize, kterou jsem v rodné Břeclavi od dětství sledoval, když jsem uviděl v dopise zvýrazněný údaj 45,00 EUR, zaradoval jsem se nejdříve v domnění, že se jedná o nějakou výhru. Až po podrobnějším zkoumání textu jsem zjisti, že se jedná o pokutu, kterou mám rakouské spolkové zemi Tyrolsko zaplatit. Protože i v České republice všechny pokuty za rychlou jízdu poctivě platím, bez ohledu zda je vyměří Policie ČR nebo některá městská policie, tak počítám i se zaplacením pokuty do Rakouska. Jen to ve mně vyvolává řadu otázek... Odkud znají rakouské spolkové země osobní údaje o držitelích motorových vozidel v České republice? A znají i jiné osobní údaje o českých občanech (vzdělání, rasa, pohlaví, vyznání, politické názory,...). Kdo a na základě jakých smluv tyto údaje předává? Nejsou tím porušována práva českých občanů na ochranu osobních údajů?

Předpokládám, že naše chrabrá policie zasílá recipročně rakouským a německým občanům podobné výzvy k zaplacení pokuty, samozřejmě v češtině a s požadavkem platby v českých korunách (taky aby ta koruna konečně výrazně posílila...). Docela by mě zajímaly statistiky o úspěšnosti takto vymáhaných pokut. A nebo je to jinak a Češi jsou v Evropské unii (EU) pouze občany druhé (nebo třetí) kategorie? Protože když se podívám na to, jaké přístupové podmínky při vstupu do EU nám naši vyjednavači za vlády ČSSD vyjednali, tak mám o rovnosti občanů jednotlivých členských zemí silné pochybnosti. Určitě nejsem sám, kdo podobný dopis obdržel a věřím, že náš ministr zahraničí již tyto záležitosti řeší. Stejně jako ministr vnitra spolu s policejním prezidentem určitě již mají přichystaná opatření, aby se spravedlnost vztahovala na všechny občany EU, kteří u nás porušují dopravní předpisy.

PS: Nevím jestli to byl úmysl německy mluvících úředníků nebo jen kouzlo náhody, že dopis jsem obdržel právě 9.května, v den, kdy se dříve slavil konec okupace Československa... Jako občan suverénního (svrchovaného) státu bych podobný dopis hodil nejraději do koše, ale jsme ještě v rámci EU svrchovaný stát? A tak to pro jistotu zaplatím...

 

 

Autor: Pavel Makovec | středa 10.5.2017 14:19 | karma článku: 39,90 | přečteno: 3481x
  • Další články autora

Pavel Makovec

Jak se jezdí v Evropě

19.4.2024 v 9:49 | Karma: 16,46

Pavel Makovec

Vláda na nákupech

31.12.2023 v 5:55 | Karma: 28,68

Pavel Makovec

Parodie na důchodovou reformu

26.12.2023 v 9:26 | Karma: 44,10