Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S62t27a46n26i46s80l32a88v 19S66r31b35a 4585324378394

není nadto, když pan Makovec nejdříve naháže špínu na ČNB (viz jeho nedávný blog a tvrzení hned v jeho úvodu, kdy z člena bankovní rady Lízala udělal hlupáka, když napsal: "Dnešní vyjádření člena bankovní rady České národní banky (ČNB), že „trh se mýlí, když očekává švýcarský scénář“ nemůže brát vážně ani nejpřesvědčenější příznivec zavedení intervenčního režimu proti české koruně. Kdo se tedy mýlí?", aby pak svoji totální neschopnost předpovídat budoucnost zakamufloval do nějakého ledabylého PS. Jak úsměvné by to bylo, kdyby takoví experti nebalamutili veřejnost. Ale jinak jsem rád, že se nakonec zmýlil pan Makovec.

0/0
24.4.2017 10:01
Foto

P94a62v71e58l 56M32a52k93o92v81e86c 8738425431

Nemám potřebu z nikoho dělat hlupáka...Mnou kritizované vyjádření člena bankovní rady bylo čistě účelové a bylo fakticky verbální intervencí proti koruně. A švýcarský scénář byla samozřejmě nadsázka. Jinak se naplňuje v podstatě moje předpověď, že koruna po ukončení intervencí posílí, ale proč posílení koruny není a nebude v relativně krátké době větší, popisuje můj blog...Nikdy se nemýlím...:-)

0/0
27.4.2017 8:13

V16á58c81l16a81v 29C14a85p26o87u56š42e91k 2608841209319

Pane Makovče, nejsem v ekonomice příliš zběhlý. Nedá se náhodou ty devizové rezervy použít na zaplacení státního dluhu?

0/0
21.4.2017 10:56
Foto

P24a25v10e58l 61M18a30k19o67v34e63c 8388725471

Na zaplacení státního dluhu určitě ne, ale teoreticky by mohla ČNB po vzoru japonské centrální banky financovat státní dluh (např nákupem českých státních dluhopisů) a tím tzv. monetizovat státní dluh. Tento způsob financování státního dluhu ale není v našich "euro-atlantických" končinách obvyklý, a tak se s velkou pravděpodobností ani u ČNB neuplatní. Mimo jiné je takové financování státního dluhu považováno za určité omezení nezávislosti centrální banky.

0/0
21.4.2017 15:42
Foto

P88a81v59e83l 25M52a39c28h50a22č17e16k 5381652943

Milý autore, ve svém profilu anoncujete, že "...máte poměrně jasný a vyhraněný názor na to co se děje v reálné ekonomice a jste přesvědčen, že jste své názory schopen i srozumitelně prezentovat...."

Využívám vaší výzvy sděluji vám svou obavu, že v tomto blogu jste vůbec neuspěl. Neurčitost data u vámi odhadovaného kurzu je argument úsměvný až .... no, vyhnu se dalšímu hodnocení, ale připomnělo mi to jiného zdejšího blogera, "argumentuje" obdobně.

Česká koruna není v nijak zvlášť skvělé kondice, ani naše hospodářství, takže nějaký run či výkyvy, nad nimiž budeme vyvalovat oči jsem nepředpokládal a ani nadále je nečekám. Pokud....

Bylo by zajímavé vědět (a já to nevím), kde zaparkovaly účelově emitované koruny či jak byly využity. V daných souvislostech může takový objem vykývnout politiku či hospodářství naší země a mohl by držitel/ovládatel realizovat vyšší profit, než na kurzových výkyvech. Což by se projevilo tak do půl roku.

0/0
20.4.2017 22:12
Foto

P47a41v72e77l 66M85a24k80o34v85e48c 8248805271

V diskusi jsem termín uvedl i vysvětlil, proč nebyl uveden dříve. Pro jistotu ještě jednou (31.12.2018). Koruna a ekonomika sice není ve skvělé kondici, ale určitě je v dobré kondici... O tom, kde jsou spekulativní koruny zaparkovány můžeme jen spekulovat, ale velká část je určitě v českých státních dluhopisech, kde se výrazně změnila za dobu intervencí struktura jejich držitelů. Jinak se nedá vyloučit an Váš názor, že profit ze spekulace nemusí být jen vlivem posílení koruny...

0/0
21.4.2017 7:18
Foto

P89a40v47e37l 16M95a57c75h17a55č91e79k 5121182933

Nepřipadá vám vaše reakce na neúspěch při odhadu kurzu koruny poněkud nedůstojná? :-/

0/0
21.4.2017 7:52
Foto

P29a94v22e81l 77M94a55k96o51v58e66c 8638945201

Ne nepřipadá, protože termín, kdy tohoto kurzu koruna dosáhne jsem úmyslně neuváděl...:-). Co by mně na tom mělo připadat nedůstojného, opravdu netuším...

0/0
21.4.2017 15:33

P69e43t35r 48S86k13á83c10e19l 6804899869

Ještě tak aby ČNB přijala systémová opatření, při nichž budou spekulantům skřípat zuby. Ale to bych chtěl asi moc. Takže chci jen málo, aby se konvertibilita naší měny vrátila před rok 1938. Jak skvělé jsme měli předky, kterých máme geny. I proto bude líp.

Díky pane autore, jste skvělý. Vám rozumí odborník i laik...R^

+1/0
20.4.2017 21:26
Foto

P91a49v91e75l 57M91a93c84h21a13č70e28k 5341292473

Teda, vy se máte.... sám autor vám dal "+".

+1/0
20.4.2017 21:56
Foto

P81a79v73e20l 84M87a41k81o16v15e76c 8278175831

Dávám plus každému pochvalnému nebo věcnému vyjádření, jako mé poděkování čtenářům, že můj text četli a něčím je zaujal nebo poučil nebo pobavil...:-) A aby Vám to nebylo líto a nemusel závidět, tak máte ode mě taky plus...

0/0
21.4.2017 7:22
Foto

P48a15v34e89l 37M12a79c48h59a63č81e51k 5901492503

Obávám se, že jste mne ne zcela pochopil. Cílil jsem zejména na poslední větu textu, kam jste svou pochvalu umístil.... to mi přišlo být humorné.:-)

0/0
21.4.2017 7:34

V19o15k10o15u32n 20V89l34a91d57i15m84i43r 8252588509188

Kazdej kdo ma mozek v hlave vi, ze CR neni CH.

+2/0
20.4.2017 18:43
Foto

P54a79v85e23l 42M26a54k80o87v27e97c 8318295451

Někteří spekulanti si asi mysleli, že ČR je něco jako takové "malé" Švýcarsko...:-). Asi tady nikdy nebyli a nebo naopak byli...

0/0
20.4.2017 18:49

V47o32k75o15u98n 54V16l27a58d56i57m29i14r 8922868319978

Vzpominam si na volebni plakaty Vladimira Meciara tusim v roce 1993. Neco ve smyslu: Mame hory udelame ze Slovenska druhe Svycarsko. A sSlovakum to na rozdil od Cechu pomalu zacina vychazet.

0/0
20.4.2017 19:11
Foto

P51a18v12e64l 77M16a33c63h34a22č86e33k 5871702883

To si opravdu myslíte, že devizový spekulanti jsou takoví blbci? 8-o

0/0
20.4.2017 21:09
Foto

P53a34v39e78l 44M70a51k32o58v97e31c 8668185491

V každé skupině lidí je určitý podíl blbců...Nejsou před tím uchráněni ani devizoví spekulanti...:-)

0/0
20.4.2017 21:35
Foto

P39a32v81e46l 19M95a65c50h39a24č68e51k 5921222303

To nepochybně. A většina z této skupiny se vrhla na korunu...

0/0
20.4.2017 21:53

V27o56k69o13u33n 89V35l58a26d79i74m91i20r 8792978699668

Devizovymi spekulanty jsou jiste i vekslaci, co vam vymeni $ ci € za balicek novinovych ustrizku s nekolika petistovkama navrch.

U tech si to dovedu predtavit stejne jako u mnoha zdejsich blogeru a diskuteru.

0/0
20.4.2017 21:44
Foto

P93a41v51e74l 77M37a32c29h59a39č65e86k 5841312493

S těmi veksláky máte pravdu, ale nedokážu si představit tuto sortu lidí v devizovém kšeftu v objemu miliard. :-)

0/0
20.4.2017 21:54

V33o75k87o94u97n 76V82l89a23d52i17m53i97r 8262678809718

Nevim, ale nekde jsem cetl, ze nekteri byvali jsou i poslanci nektere ze snemoven.

0/0
20.4.2017 22:05
Foto

P29a36v98e28l 43M92a94c36h20a72č67e12k 5491362753

Ano, ale to je jiná záležitost.

0/0
20.4.2017 23:36
Foto

M55a98r14i25e 80J30a85n75d79o87v44á 8301783205636

Když se podívám na vaše starší články, tak musíte být že současného stavu asi dosti zklamán, ne? :-)

+1/0
20.4.2017 16:53
Foto

P47a86v19e38l 86M66a87k56o37v49e76c 8318405741

Slabá koruna mě netěší, ale se skokovým posílením koruny po ukončení intervencí jsem nikdy nepočítal, zvláště při tak obrovském objemu spekulativních korun. Při kurzu nad 27 CZK/EUR může rozpouštět ČNB své "přefouknuté" devizové rezervy a eliminovat tak budoucí kurzové ztráty, takže koruna možná ani nebude tak vysoce volatilní, jak se předpokládalo.

+1/0
20.4.2017 17:10
Foto

P42a62v46e95l 18M49a82c45h47a93č94e49k 5481642963

Se skokovým posílením koruny jste nikdy nepočítal? A co váš odhad kurzu po skončení intervencí?

0/0
20.4.2017 21:10
Foto

P63a81v41e87l 33M62a38k24o82v48e29c 8288585361

Nikde jsem nepsal konkrétní termín, k jakému datu mnou odhadovaný kurz bude skutečností...Bylo mně to oprávněně vytknuto a taky jsem své důvody uvedl... Jsem prostě oportunista a konjunkturalista (platí pouze pro některé mé blogy...):-)

0/0
20.4.2017 21:39
Foto

P92a49v55e53l 23M42a91c36h79a95č74e26k 5531902693

To je ale jen žert, že?

0/0
21.4.2017 7:49

R88o32s68t33i73s95l60a53v 67C11a59h59a 6233277777581

Mimochodem, neni mi jasne, proc zrovna tricet let.

Saldo obchodni bilance, i bezneho uctu spise rika, ze na delsi dobu.

Nicmene je tu jeste jedna varianta, o ktere se zatim nemluvi (nebo jsem to zatim nezaznamenal), a ktera muze za par mesicu nastat. CNB intervencemi chtela nastartovat inflaci. Je mozne, ze se rozbehne rychleji, nez by chtela. V breznu byla mezirocne 2.6%, cil CNB je 2% plus minus 1%, tedy rozmezi 1 % az 3 %. Je mozne, ze pokud inflace zasadneji prekroci 3 %, ze zacne CNB koruny opatrne skupovat s cilem posileni koruny a tedy snizeni inflace.

0/0
20.4.2017 15:58
Foto

P23a88v94e91l 50M81a16k55o38v26e67c 8178255441

Těch 30 let uváděl dnes nějaký manager ČSOB, a tak jsem to bez bližší analýzy převzal... Myslím, že je celkem jedno jestli 10,20,30 nebo 40 let, ale každopádně intervence ČNB vytvořily národohospodářsky významnou nerovnováhu, se kterou se ekonomika nevyrovná za relativně krátkou dobu.

0/0
20.4.2017 16:35

R42o92s48t91i23s25l55a31v 97C81a34h47a 6943927987251

Jo, tak to jsme oba videli na patrii. Kdyz jsme diskutovali se svagrem tesne pred koncem brezna, co delat, tak jsem mu napsal, ze ocekavam posileni o nizke jednotky procent, ze cizomenove akcie prodavat nebudu, ale devizy na uctu asi ano (a prodal jsem je). Sice to po konci intervenci vypadalo, ze budu nejakou dobu pracovat "zadarmo" (=pokryvat zraty), ale ve finale to moc dlouho nebylo.

0/0
20.4.2017 16:57

R24o76s66t16i79s33l12a18v 63C43a92h51a 6643657807261

K tomu Vasemu odhadu trzniho kurzu byste mel dodat take horizont, ktereho se tyka.

+1/0
20.4.2017 15:49
Foto

P21a74v61e67l 46M96a71k55o59v40e63c 8568965561

Dobrá připomínka. Několikrát jsem zvažoval uvedení konkrétního data, ale nakonec jsem to pojal jako kurz, který bude odpovídat aktuálnímu fundamentu české ekonomiky po vyčerpání vlivu "spekulačních" korun. A kdy se ten vliv vyčerpá, není lehké odhadnout... Ale pokud bych měl tipovat, tak to bude do 31.12.2018...

0/0
20.4.2017 15:56

R81o89s41t60i59s60l37a90v 41C33a38h15a 6973707597881

No ja se ptal hlavne kvuli tomu, ze asi vsichni doufame, ze jdou to bude vyrazne lepsi, coz by znamenalo, pokud to bude splneno, ze se nekdy v budoucnu trefite. Aby to nebylo jak s tim predpovidanim krize - vzdycky se najde pesimista, ktery krizi predpovida. A protoze takovych lidi neni uplne malo, tak je jasne, ze nekdo z nich se taky nakonec trefi.

+1/0
20.4.2017 16:02



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.