Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D72a24v17i42d 88T58i97c15h85y 7367854271

Tak si zkuste, kolik zaplatíte při cestě v Pennsylvanii na mýtném. Nebo kvalitu silnic v Michiganu, atd..

+1/0
27.8.2017 23:28
Foto

P16a62v41e46l 69M49a73k94o88v84e28c 8238885231

Děkuji za tip...Příště určitě vyzkouším.:-)

0/0
29.8.2017 11:45

S70t81a48n93i95s82l80a60v 75S86r48b38a 4255354978254

já myslím, že důvod rozdílu je vesměs jasný. Zatímco tady je auto buď předmětem bohatství, ano i ti, co mají čtyři auta v rodině, mají auto jako majetek. V Americe mají auto jako součást těla, bez které se neobejdou. Auto je pro mnohé důležitější pro obživu a život než dům, třeba i proto mají domy na kolečkách. Postavili svůj rozvoj na mobilitě, a rozhodně nelitují. Mobilita je priorita číslo jedna, teprve někde vzadu jsou další věci, jako zelená energie a brouci v křoví a keramické úlomky v zemi. Já jim samozřejmě také závidím tuto oblast, ale má to své i stinné stránky. Je však nefér vůči Česku, a Evropě vůbec, se s tím srovnávat stylem, který jste použil. Rozdíl totiž nepochází z toho, že ́tu někdo na něco s..e, ale protože máme jinou představu o životě. Takže kam se poděly naše peníze hledat nemusíte.

0/−1
16.8.2017 8:01
Foto

P65a35v20e91l 17M26a20k32o24v51e55c 8838385881

Souhlasím s vaší charakteristikou amerického způsobu života spojeného s auty, ale přesto si myslím, že poměr mezi penězi získanými od motoristů (spotřební daň, DPH, dálniční známky, mýto, STK, autoservisy, náhradní díly...) a penězi vynaloženými na rozvoj a údržbu silniční sítě je špatný...

+3/0
16.8.2017 9:59

P29e98t45r 90S44k14á87l91a 2317294340120

Píšete, že Vy si fakta vždycky zjišťujete a že diskutující mají problémy s pochopením textu. Svoje slova ale dokládáte jen tím, co se Vám hodí. Že nejsou mýtné brány na západě USA neznamená, že nejsou na Floridě. Přitom píšete o USA obecně.

Tvrzení, že naše silniční síť je v horším stavu než před 30 lety je nehoráznost.

Zase to dokládáte jen určitými trasami. Pražský okruh neznáte? Co tunel Blanka. Výrazné zlepšení trasy na jih. Samozřejmě, mohlo by to být lepší, nárůstu automobilismu to nestačí, to vyvracet nebudu.

Tvrdit ale, že nedošlo k žádnému zlepšení je demagogie a lež.

+2/0
15.8.2017 8:33

P64e58t30r 21S58k69á89l69a 2627874780310

P.S. Za jak dlouho jste byl před třiceti lety z Prahy v Mnichově? Bylo to rychlejší než současné cca tři a půl hodiny?:-)

0/0
15.8.2017 8:42
Foto

P97a53v70e25l 79M53a36k96o31v86e67c 8498925331

Souhlas, ale kolik občanů jezdí denně do Mnichova a kolik mezi Prahou Ostravou a Brnem?:-)

0/0
15.8.2017 10:46
Foto

P89a93v37e73l 13M90a67k15o60v61e11c 8138915851

Ti co mohli před 30 lety jezdit do Mnichova, neřešili čas...:-)

+1/0
15.8.2017 10:46
Foto

P93a68v35e41l 30M24a92k89o42v71e22c 8768915371

Který Pražský okruh máte na mysli? Já o žádném nevím... Víte jak vypadá kruh?:-)

0/0
15.8.2017 10:45

P76e90t80r 27S35k78á95l41a 2887834870630

Tenhle mám na mysli

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pra%C5%BEsk%C3%BD_okruh

Neznáte?

Samozřejmě vím, že není a dlouho nebude kompletní. Ale pořád lepší než předchozí stav.

Na tunel Blanka mám také dávat odkaz, nebo ten znáte?

+1/−1
15.8.2017 12:41
Foto

P92a92v19e23l 75M60a50k13o62v61e35c 8298785401

Aha..."SOKP (Silniční okruh kolem Prahy), je dálnice, která by v případě dobudování měla vytvořit vnější obchvat Prahy". Ale já se neptám, co tady bude "v případě dobudování", mám na mysli existující dopravní infrastrukturu. Tunel Blanka znám a používám, je to součást jednoho toho "imaginárního pražského okruhu" a průběh výstavby je na několik románů. Je to určitě největší a nejslavnější pražský (možná i světový) "tunel"...:-(

+1/0
15.8.2017 13:12

P60e64t61r 36S97k39á33l83a 2697304840660

Ne. Mám na mysli propojení dálnice D6, D5 a D1 bez nutnost vjíždět do města. To snad existuje.

0/0
15.8.2017 15:09
Foto

P16a96v36e46l 57M41a59k98o96v32e57c 8458255501

Ale není to okruh v pravém slova smyslu, to snad uznáte...:-). Nehledě na to, že již dnes kapacitně nestačí a o kvalitě práce ani nemluvě. Pokud by to bylo projektované jako "houpací" vozovka, tak OK...:-( Již dne se musí některé úseky opravovat. To "komunistická" dálnice vydržela nesrovnatelně déle (a to neřeším cenu za jeden km).

+2/0
15.8.2017 16:50

P60a48v94e78l 44K76u36b57i88š33t68a 7186494922890

I v jiných zemích trvalo a trvá budování okruhů kolem měst dlouho. Zkuste si zjistit jak dlouho třeba trvala stavba dálničního okruhu kolem Mnichova ;-)

+1/0
18.8.2017 11:32
Foto

P93a43v15e35l 24M77a86k28o40v12e37c 8178255201

Praha je bohužel nepřekonatelná... Výstavba pražského okruhu byla zahájena v 30.letech 20.století (první projektové práce)...:-( O Mnichovu se dá najít mnohé...

"Mnichov s propracovaným systémem dvou okruhů a radiál sloužícím dobře automobilové dopravě, je často dáván Praze za vzor. Má kvalitní infrastrukturu pro automobilovou dopravu, zejména mnoho let dostavěný městský okruh. Mnichov si ve větším rozsahu než Praha vyzkoušel různé dopravní fenomény, především vlnu rušení tramvají, výstavbu kapacitních komunikací a tunelů a podporu cyklistické dopravy.

Mnichov se umísťuje vysoko v žebříčcích hodnocení kvality života světových metropolí. V hodnocení Mercer se v roce 2012 umístil znovu na čtvrtém místě. Jen Curych, Vídeň a Auckland se můžou chlubit lepšími výsledky. Praha skončila na 69. místě...."

+1/0
18.8.2017 23:12
Foto

P57a15v15e68l 14M69a46k71o37v62e59c 8198985521

Něco se možná zlepšilo, ale celkově se dopravní situace na silnicích zhoršila. Pokud tvrdíte opak, tak nevím co je demagogie...

+1/0
15.8.2017 10:47

P36e40t87r 82S64k54á31l16a 2287914100860

Nevíte co je demagogie? Tak já Vám dám příklad:

Na konci článku píšete, že "po téměř 30 letech budování kapitalismu tady máme silnice v horším stavu, než za starého režimu"

A teď v diskusi najednou píšete o celkově zhoršené dopravní situaci. Není snad něco trochu jiného? Samozřejmě, dopravní situace je horší protože se mnohonásobně zvýšila hustota provozu a výstavba nových komunikací tomu tempu nestačí. Silnice se ale rozhodně nezhoršily.

Už jste si vyhledal informace o mýtných branách na Floridě?

0/0
15.8.2017 12:55
Foto

P73a29v63e76l 16M69a21k47o41v27e62c 8498455331

Celková dopravní situace je především determinována kvalitou a rozsahem silniční sítě. Takto to bylo myšleno a je to obyčejná literární zkratka (je to blog, který má pobavit poučit a vzbudit emoce...Není to vědecká odborná stať a nemá smysl se dohadovat o slovíčkách. Pokud si myslíte, že všechno u nás je OK a lepší než za starého režimu, tak si dál žijte ve své "bublině". Nejsem příznivcem starých pořádků a osobní svobodu, možnost svobodně studovat, cestovat, podnikat atd. považuji za největší hodnoty a z tohoto pohledu považuji naši společnost za nejlepší, co tady existovalo v posledních 100 letech. A to i z hlediska životní úrovně, prodloužení průměrné délky života, atd. atd.... To vše ale neznamená že nebudu kritizovat to, co se mně nelíbí... A není toho málo...

+2/0
15.8.2017 13:30

P31e16t52r 75S14k77á44l90a 2107234540510

Že je u nás všechno OK si rozhodně nemyslím a netuším, proč mi to podsouváte. Stejně tak jako Vy jsem ale přesvědčen, že žijeme za nejlepších podmínek, které kdy v této zemi byly. Včetně silniční sítě.

+1/0
15.8.2017 15:03
Foto

P87a50v85e23l 67M26a95k27o17v60e55c 8898975611

Na Floridu se letos nechystám, ani tam (zatím) nehodlám provozovat autodopravu...:-)...

0/0
15.8.2017 13:31

P20e18t76r 48S47k41á11l10a 2107754250940

Ale že je Florida jeden ze států USA jistě souhlasíte. Takže trváte na tom, že v USA nemají mýtné brány?:-)

+1/0
15.8.2017 14:55
Foto

P18a38v37e63l 63M61a27k49o58v90e41c 8498815281

Uznávám a sypu si popel na hlavu a upravuji význam: V sedmi státech, kterými jsem projel jsem žádné mýtné brány neviděl...:-)

0/0
15.8.2017 16:52

P37e36t23r 54S95k85á16l25a 2337824330730

Ok, take jsem toho vic najezdil na zapade a severozapade a tam skutecne krome vjezdu do narodnich parku a toho mostu v SF nic zpoplatnene neni. A jezdi se tam opravdu disciplinovane.

+1/0
15.8.2017 22:04

A16n19d69r87e49a 19S96t71a18s66t88n53a 2963934713577

Pochopit danovy system zde,v USA neni zase tak lehka zalezitost,stejne tak system jejich rozdelovani..Je dulezite,v jakem ze statu Unie zijete,napr.Florida ci Kalifornie ,vzhledem k jejich ekonomicke situaci je na tom dost bidne.Bohate staty,jako Texas,kde ziji, maji komunikace na spickove urovni.Krome klasickych dani z prijmu zde hradite i dost vysoke dane z nemovistosti,ze kterych dana county(okres,kraj) financuje udrzbu svych komunikaci,skol,zelene ,parku atd.Mytne(toll) se napr.v Texasu plati u komunikaci,ktere Vam umozni rychlejsi dopravu,bez dopravnich komplikaci,vetsinou jde o nove budovane obchvaty..Zadavani zakazek je zde mnohem pruhlednejsi a opravy silnic probihaji ve dne ,v noci i v silenych horcich,ktere zde v lete panuji..Ovsem slyset obvykli argument:no to se to Amikum jezdi,na tech sirokych dalnicich" mne vzdy rozesmeje-oni si ty Amici sve silnice museli vybudovat a zaroven nejezdi jako prasata...preci jenom zde mistni lide maji stale respekt pred policii,ktera se zde urcite neda uplatit,nebot policiste pokuty vybirat nesmi.A je pravda,ze Vas zde nikdo kvuli chybejici lekarnicce nebuzeruje a pokud nema vazny duvod,nesmi Vas ani zastavit.Pouze ve statech jako Kalifornie atd.,ktere stale vice smeruji k socialismu, musi byt urcite kontrolni akce predem ohlasene plus uveden presny duvod-napr.drogy,alkohol atd.

+2/0
20.8.2017 4:28
Foto

P13a29v76e36l 65M29a14k74o85v54e79c 8398885911

Děkuji za pěkný příspěvek a zajímavé informace. Amerika byl od dětství můj sen (možná hlavně pod vlivem kovbojek a indiánek:-)), a "na stará kolena" jsem si jej splnil... V 90. letech jsem jezdil často pracovně do NY, ale na nádherné přírodní parky nikdy nebyl čas....

0/0
20.8.2017 10:31

J14i54ř40í 88Ř54e17z79n70í50k 4312512203195

Ono se asi lépe staví a udržuje silniční síť v liduprázdné krajině než hustě osídlené.

0/0
15.8.2017 6:47
Foto

P69a46v69e57l 11M24a57k22o14v15e95c 8188865151

Chicago, LA, SF a okolí mně moc liduprázdné nepřipadají...:-). Ale v případě pouště v Nevadě souhlasím...

0/0
15.8.2017 7:17

A94n11n94a 39R67a81t25h62k44o22p18f 4490637776419

Přes 10 let žiji v USA a opravdu nevím, kudy jste jezdil, že jste ani jednou neplatil mýtné, ono se totiž to mýtné tady u nás platí naprosto všude dokonce i při přejezdu přes mosty. Dálniční známky tu opravdu nemáme v tom máte pravdu. Je možné, že jste si vypůjčil auto s takovou bílou krabičkou, na které je napsáno easy pass, ano to je elektronické mýtné a tím se také platí. Doporučuji zjistit si fakta. Mimochodem kvalita našich dálnic až tak skvělá také všude není.

0/0
14.8.2017 18:00
Foto

P78a55v84e55l 19M44a37k25o95v77e25c 8418795981

Asi jste již delší dobu nepoužila českou dálniční síť... Jel jsem po trase Chicago, Las Vegas, Grand Canyon, Sequoia National Forest, Death Valley, LA, Santa Barbora, Carmel. SF, Napa Valley, Yosemite, Yellowstone, Salt Lake City,...s mírnými odbočkami. Žádná krabička v autě nebyla, fakta si vždycky zjišťuji...:-)

+1/0
14.8.2017 22:03
Foto

P48a44v80e66l 12M84a68k55o90v83e37c 8938175121

Golden Gate Bridge je zpoplatněn pouze v jedno směru (do SF). Expres lanes jsou zpoplatněny pro vozidla, kde je méně než 2 cestující... Ale je možné že v jiných státech je to jinak... V některých státech je i neomezená nejvyšší rychlost na některých komunikacích... Smyslem článku bylo ukázat na nepoměr mezi zdaněním motoristů a prostředky vynakládanými na rozvoj a údržbu silniční sítě v USA a v ČR...

+1/0
14.8.2017 22:11
Foto

P57a49v61e59l 78M80a35k59o20v61e76c 8708665851

Doporučuji všem, kteří chtějí srovnávat absolvovat trasu Praha-Ostrava a zpět, případně Praha-Břeclav a zpět. To jsou vlastně jediné souvislé dálkové trasy a přitom představují páteř naší silniční dopravy. Ani těch pár set kilometrů "dálnice" nejsme schopni udržovat sjízdných, přtom tam vybíráme mýto a o obrovském zdanění motorismu ani nemluvě...

+1/0
15.8.2017 6:37

P52e50t45r 62S94k77á36l81a 2607924710320

Mýtných bran a nápisů jako "Last exit before toll" jste si opravdu nevšiml? Ani existenci placených "Express lanes" jste nezaznamenal? Bylo to opravdu v USA, kde jste jezdil? Pravda je, že podmínky se liší stát od státu. Vy ale píšete obecně o USA. Takže v tom nemáte pravdu.

+2/0
14.8.2017 16:43

J63a10n 28S25e36m34i67k 4564267642619

"nemají tam dálniční známky ani mýtné brány "

...s tou neexistenci mytnych bran v US jste docela mimo

+2/−1
14.8.2017 15:14
Foto

P97a73v87e33l 28M89a41k27o82v56e40c 8418855571

Mýtné brány (které hyzdí naše dálnice) jsem opravdu nezaznamenal. Asi jsem se špatně díval.:-) Můžete mně dát odkaz na nějaké foto? Ideálně z Californie, kde jsem toho najezdil nejvíce...Děkuji...Netvrdím, že silniční doprava v USA není nijak daňově zatížena...

0/0
14.8.2017 22:15

J54i17ř79í 22Z79á97ř85e18c12k95ý 5204438604435

Odpověd, kam mizí peníze, je jednoduchá : hustota osídlení a z toho vyplývající hustota silniční sítě.

+1/−5
14.8.2017 1:23
Foto

P42a28v50e44l 86M88a46k87o16v53e18c 8908295751

Jak souvisí hustota osídlení s korupcí a rozkrádáním státních financí? Nějak mně uniká souvislost...:-(

+7/0
14.8.2017 4:37

J88i75ř32í 68Z41á66ř81e27c87k43ý 5464658744895

Hustota osídlení souvisí s hustotou silniční sítě. Čím hustší síť, tím relativně více peněz to stojí.

Korupce a zlodějna - byly, jsou a budou. A je to všude. Je dost naivní si myslet, že pouze v tuzemsku se krade, zatímco např. v USA ne.

A mimochodem - že tu po 30 letech máme silnice v horším stavu než za starého režimu, je prachobyčejná lež.

+1/−2
14.8.2017 12:17
Foto

P70a91v23e84l 38M96a84k64o15v95e53c 8958215651

Obvinit někoho ze lži, bez uvedení relevantních argumentů, je pro určitý typ lidí příznačné...:-( Řidičský průkaz mám od roku 1970, každoročně najezdím cca 30 tisíc kilometrů a když porovnám jak se jezdilo před 30 lety a nyní, tak tvrzení, že dnes je to lepší, je hodně odvážné (neříkám, že je to sprostá lež...:-))...

0/0
14.8.2017 12:35

P10e35t14r 87S78k20á29l36a 2727514110930

Ano, dřív se jezdilo líp. A také se lépe parkovalo. Ale ne proto, že by snad byly lepší silnice nebo větší parkoviště. Prostě bylo méně aut:-).

0/0
14.8.2017 16:29
Foto

P61a24v40e17l 97M31a23k56o27v24e40c 8328625311

Kritizuji obrovský nárůst dopravy bez adekvátního rozšíření a zkvalitnění dopravní infrastruktury, při současně vysokém zdanění silniční dopravy...A používám srovnání se stavem v USA. Někdy mají někteří čtenáři problém s pochopením smyslu psaného textu...:-). Ale možná je to i vinou autora, který se nepřesně vyjadřuje...

+1/0
15.8.2017 6:20

P90e34t69r 36S24k44á55l25a 2277614390570

Jaké relevantní argumenty potřebujete k vyvrácení tvrzení, že po 30 letech máme silnice v horším stavu než za starého režimu? Vám nestačí po těch silnicích jezdit?

0/0
14.8.2017 16:58
Foto

P85a64v70e44l 28M71a83k44o45v69e33c 8978975321

Právě, že po těch silnicích jezdím, a pouhé srovnání jak se jezdilo po D1 v 80. letech a nyní mluví za vše... Včera jsem absolvoval cestu Praha-Břeclav a zpět, kterou jsem za svůj život snad tisíckrát, a pokud tvrdíte, že silnice jsou i ve vztahu k nárůstu dopravy lepší než za totáče, tak jste asi posledních 20 let toho u nás moc nenajezdil...

0/0
15.8.2017 6:27

J81i64ř48í 85Z94á80ř35e56c29k93ý 5654468364655

No, asi že jsem to s výrazem "prachobyčejná lež" trochu přehnal.

Ale najezdím ročně taky dost km, jezdím už taky dost dlouho a paměť naštěstí taky ještě slouží. Takže abych byl přesný - podle mých zkušeností je tak max. 10% silnic, které jsou horší než před 30 lety. Zbytek je stejný nebo lepší. Proto Vaše tvrzení považuji za lež (nikoliv sprostou).

+1/0
14.8.2017 18:01
Foto

P47a45v96e77l 76M49a44k58o84v81e94c 8678485271

Moje zkušenost je jiná, asi jezdíme každý někde jinde...:-). Moje včerejší zkušenost z jízdy Praha-Břeclav a zpět mně docela stačí...

0/0
15.8.2017 6:31

J85a30n 10S70e38m90i61k 4894767402659

korupce je opravdu vsude.

V Rusku, v CR, v US

....ovsem rozdil mezi zememi je v te mire korupce.

Ve vsech trech zminenych zemich ta korupce opravdu existuje, jen proste nedate jaksi jsou to velmi ruzne levely v dnem poradi

0/0
14.8.2017 15:22

J32i39ř45í 75Z77á81ř44e27c95k98ý 5724558314585

Souhlasím. v každé zemi je to různé. Ale o korupci se nevedou statistiky, pouze jsou k dispozici odhalené případy. Takže fakticky nevíme, kde se krade více, kde méně a o kolik. A tak použít korupci jako argument při srovnání kvalit silnic mi přijde docela odvážné.

0/0
14.8.2017 17:52
Foto

P87a33v78e65l 89M36a41k17o69v97e93c 8938175451

Můj blog srovnává výši zdanění motoristů v USA a v ČR ve srovnání s kvalitou a úrovní silniční sítě v USA a ČR...

0/0
14.8.2017 22:06
Foto

A13l57e67š 65P21r28e26s14l22e19r 5144234331312

Dlužno podotknout, že v USA mohou policisté kontrolovat řidiče pouze ze tří důvodů: Za a) dopravní přestupek, b) podezření ze spáchání trestného činu, za c) konkrétní udání.

+14/0
13.8.2017 15:01
Foto

M31a85r56t54i49n 79B12r38a21u21n 2504397261259

Pricemz za bod b se da ukryt cokoliv a taky existuji pravidelne check pointy kdy policie proste uzavre silnici a kontroluje auta namatkou. A autor se take mysli s temi civilnimi auty. Tito provokateri zde funguji v opravdu velke mire. Ono obecne to neni takova idylka jak by se mohlo zdat

+1/0
13.8.2017 15:16

S68i46d80n83e73y 98S23i48s40k17a 3437122412825

Jak kde - zalezi na US statu.

+1/0
13.8.2017 16:31

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz