- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak si zkuste, kolik zaplatíte při cestě v Pennsylvanii na mýtném. Nebo kvalitu silnic v Michiganu, atd..
Děkuji za tip...Příště určitě vyzkouším.
já myslím, že důvod rozdílu je vesměs jasný. Zatímco tady je auto buď předmětem bohatství, ano i ti, co mají čtyři auta v rodině, mají auto jako majetek. V Americe mají auto jako součást těla, bez které se neobejdou. Auto je pro mnohé důležitější pro obživu a život než dům, třeba i proto mají domy na kolečkách. Postavili svůj rozvoj na mobilitě, a rozhodně nelitují. Mobilita je priorita číslo jedna, teprve někde vzadu jsou další věci, jako zelená energie a brouci v křoví a keramické úlomky v zemi. Já jim samozřejmě také závidím tuto oblast, ale má to své i stinné stránky. Je však nefér vůči Česku, a Evropě vůbec, se s tím srovnávat stylem, který jste použil. Rozdíl totiž nepochází z toho, že ́tu někdo na něco s..e, ale protože máme jinou představu o životě. Takže kam se poděly naše peníze hledat nemusíte.
Souhlasím s vaší charakteristikou amerického způsobu života spojeného s auty, ale přesto si myslím, že poměr mezi penězi získanými od motoristů (spotřební daň, DPH, dálniční známky, mýto, STK, autoservisy, náhradní díly...) a penězi vynaloženými na rozvoj a údržbu silniční sítě je špatný...
Píšete, že Vy si fakta vždycky zjišťujete a že diskutující mají problémy s pochopením textu. Svoje slova ale dokládáte jen tím, co se Vám hodí. Že nejsou mýtné brány na západě USA neznamená, že nejsou na Floridě. Přitom píšete o USA obecně.
Tvrzení, že naše silniční síť je v horším stavu než před 30 lety je nehoráznost.
Zase to dokládáte jen určitými trasami. Pražský okruh neznáte? Co tunel Blanka. Výrazné zlepšení trasy na jih. Samozřejmě, mohlo by to být lepší, nárůstu automobilismu to nestačí, to vyvracet nebudu.
Tvrdit ale, že nedošlo k žádnému zlepšení je demagogie a lež.
P.S. Za jak dlouho jste byl před třiceti lety z Prahy v Mnichově? Bylo to rychlejší než současné cca tři a půl hodiny?
Ono se asi lépe staví a udržuje silniční síť v liduprázdné krajině než hustě osídlené.
Chicago, LA, SF a okolí mně moc liduprázdné nepřipadají.... Ale v případě pouště v Nevadě souhlasím...
Přes 10 let žiji v USA a opravdu nevím, kudy jste jezdil, že jste ani jednou neplatil mýtné, ono se totiž to mýtné tady u nás platí naprosto všude dokonce i při přejezdu přes mosty. Dálniční známky tu opravdu nemáme v tom máte pravdu. Je možné, že jste si vypůjčil auto s takovou bílou krabičkou, na které je napsáno easy pass, ano to je elektronické mýtné a tím se také platí. Doporučuji zjistit si fakta. Mimochodem kvalita našich dálnic až tak skvělá také všude není.
Asi jste již delší dobu nepoužila českou dálniční síť... Jel jsem po trase Chicago, Las Vegas, Grand Canyon, Sequoia National Forest, Death Valley, LA, Santa Barbora, Carmel. SF, Napa Valley, Yosemite, Yellowstone, Salt Lake City,...s mírnými odbočkami. Žádná krabička v autě nebyla, fakta si vždycky zjišťuji...
Mýtných bran a nápisů jako "Last exit before toll" jste si opravdu nevšiml? Ani existenci placených "Express lanes" jste nezaznamenal? Bylo to opravdu v USA, kde jste jezdil? Pravda je, že podmínky se liší stát od státu. Vy ale píšete obecně o USA. Takže v tom nemáte pravdu.
"nemají tam dálniční známky ani mýtné brány "
...s tou neexistenci mytnych bran v US jste docela mimo
Mýtné brány (které hyzdí naše dálnice) jsem opravdu nezaznamenal. Asi jsem se špatně díval. Můžete mně dát odkaz na nějaké foto? Ideálně z Californie, kde jsem toho najezdil nejvíce...Děkuji...Netvrdím, že silniční doprava v USA není nijak daňově zatížena...
Odpověd, kam mizí peníze, je jednoduchá : hustota osídlení a z toho vyplývající hustota silniční sítě.
Jak souvisí hustota osídlení s korupcí a rozkrádáním státních financí? Nějak mně uniká souvislost...
Dlužno podotknout, že v USA mohou policisté kontrolovat řidiče pouze ze tří důvodů: Za a) dopravní přestupek, b) podezření ze spáchání trestného činu, za c) konkrétní udání.
Pricemz za bod b se da ukryt cokoliv a taky existuji pravidelne check pointy kdy policie proste uzavre silnici a kontroluje auta namatkou. A autor se take mysli s temi civilnimi auty. Tito provokateri zde funguji v opravdu velke mire. Ono obecne to neni takova idylka jak by se mohlo zdat
Odstavec začínající . . . . "Mimo velká města. . . . . " mě přesvědčil , že v první řadě musíme začít sami u sebe , to co se u nás na silnicích děje by asi vzpomínaní američtí policisté nenechali bez povšimnutí, a stejné je to tak i s našimi.
A co se u nás na silnicích děje tak strašného? Já jen, že jezdím denně a nevšim jsem si žádného armageddonu. Naopak, jezdí se mi tady dobře, úroveň řidičů stoupá a až na výjimky (které jsou všude na světě - idioti, co musí jezdit sedmdesátkou tam, kde se obvykle jezdí 90 - 100 km/h a ještě jedou nalepení na středu silnice, aby je někdo náhodou nepředjel apod.) je to pohodové ježdění.