Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z33d39e47n70e57k 44H72o67r25n28e73r 4184611902873

Nevím jak můžete kritizovat, že 25 let někdo nějakou situaci nevyřešil a současně kritizovat, že tu situaci konečně někdo vyřešil. Politická nevraživost otcem nemyšlenky. Stavět ekonomickou výhodnost nad památník je legrační, žádný pomník se nevyplácí, nevydělá ani korunu, leda tak příspěvek, který sotva stačí na jeho udržování. Bezbřehý ekonomismus by také potřeboval památník svých obětí, obětí ekonomické tyranie, která nás dovedla například k tomu, že dávky jsou výhodnější než práce. Ono je to jasně způsobeno znehodnocením ceny práce a ceny člověka, který je jenom disponobilním lidským zdrojem. A dnes se někdo naivně diví, že lidské zdroje dochází a nelze je nadále více drancovat. Jedině tak dovozem gastarbeiterů.

0/0
23.8.2017 3:30
Foto

P98a93v17e44l 16M93a77k61o72v76e24c 8718965571

Proč podle Vás nemůžu kritizovat řešení, které považuji za hloupé a nesmyslné? Nějak jsem znovuzavedení cenzury nezaregistroval...:-)

0/0
23.8.2017 23:35
Foto

P95a77v32e66l 53M67a77k96o53v29e62c 8788305931

Pokud byste si můj článek přečetl pozorně, zjistíte, že v žádné případě nejsem proti zřízení památníku, ale především kritizuji koupi vepřína za nesmyslnou cenu...Proč za peníze daňových poplatníků kupuj naši politici krachující vepřín? Za kolik by asi vepřín koupil Agrofert (kdyby chtěl)? A za kolik jej chce koupi stát? Která ceny je asi vyšší?

0/0
24.8.2017 7:19
Foto

P31a12v35e32l 61M25a34k19o86v65e66c 8988355271

Omlouvám se za překlepy, ale příspěvky nelze editovat. :-(

0/0
24.8.2017 7:21

P74a51v33e89l 50P95u27š 9615642948782

Nevím proč se neustále chodí okolo horké kaše, ať tam umíral kdokoli a kdykoli ,přijde mi jako totální pí..vina vyhodit miliardu nebo i 1000 korun za něco co může stát o pár metrů vedle a kdo bude chtít bude vzpomínat a plakat tam.

Ani nejdražší památník světa ještě nikoho nevzkřísil ani zpětně neulehčil jeho osud. Dejme raději finanční naději někomu živému kdo ji potřebuje tady a teď.

+2/0
22.8.2017 21:13

M37i52c11h49a87l 81K36a73n82d40a 7690507903195

Ono to nebude tak horké. Vláda sice rozhodla o koupi vepřína, ale zatím nevidím nikoho, kdo by jí ten vepřín nabízel. Vidím pouze firmu, která čeká co vláda nabídne. Poté zveřejní svůj názor (cca 5-10x vyšší) a bouře ve sklenici vody zase utichne.

0/0
22.8.2017 16:35

P80e32t85r 89B66u10r53i41a59n 4321126944718

Dovedu si představit zřízení nadace na stipendia pro nadané romské děti

Zdroj: http://makovecpavel.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=619857

Těch už máme zřízenou celou řadu. Stačí si zadat pár klíčových slov do Googlu. Já osobně to ovšem považuji za jednu z diskriminací podle původu a barvy kůže.

+2/0
22.8.2017 11:40
Foto

P37a34v76e68l 47M40a52k33o72v33e68c 8988825391

Samozřejmě vím o existujících nadacích... Ale přes všechny výhrady k nadacím považuji za užitečnější, dát tu miliardu na vzdělání dětí (a třeba nejen romských) než za miliardu koupit vepřín určený ke zbourání.

+2/0
22.8.2017 12:48

J35i51ř86í 14K11i41n80d68l 2728407703967

Pokud se romové nechtějí vzdělávat, jak je k tomu donutit. Proč by se romové vzdělávali, když na sociálních dávkách dostanou víc, než kdyby pracovali. Doma od mala vidí, že táta celý den leží a kouká na televizi a do žádné práce nechodí a přesto doma mají všeho dost. Tak proč se vzdělávat.

+2/0
22.8.2017 14:25

Z94d35e94n91e78k 47H91o19r97n49e15r 4704311192483

A dělají to bez výjimky úplně všichni a nedělá to ani jeden bílej, že jo?

0/0
23.8.2017 3:32

P84e18t98r 26B90u83r69i27a89n 4721276104638

Ano, rozumím a souhlasím.

+1/0
22.8.2017 15:16
Foto

T90o67m60á45š 97V50o44d27v38á80ř53k31a 3173731407854

Souhlasím.

Není však salonfahig pojmenovat realitu. Vše stojí na správné definici. Tábor v Letech nebyl koncentrační. Nebyly tam strážné věže, ostnaté dráty a za celou dobu nikdo nebyl zastřelen. Vězňové neměli vytetovaná čísla. Atd.

Oběti v táboře byly vlivem infekčních nemocí /zejména epidemie tyfu, kterou pomáhal zlikvidovat židovský lékař/. Do tábora přicházeli cikáni, kteří příliš nedbali na hygienu /vyskytoval se zde třeba trachom - infekční postižení očí, vedoucí ke slepotě, v majoritní populaci v té době již zcela neznámé apod./.

Takže mluvit o Letech jako o koncentráku (tedy stejně jako třeba o Auschwitzu) je poněkud přehnané.

Je jisté, že pokud by šlo o sběrný tábor pro majoritní populaci, nebyl by tam dnes ani ten kámen, natož ony tanečky dnes a zaplacená miliarda majiteli vepřína.

Nikdo nesnižuje utrpení všech, kteří jsou nuceni proti své vůli být někde, kde nechtějí a je lhostejné, jde-li o cikány či eskymáky. Je pravda že většina obyvatel tábora zahynula, avšak v Osvětimi.

Pietu přehlušil populismus.

+12/−1
22.8.2017 10:29
Foto

P45a25v82e90l 92M94a60k73o23v79e23c 8358175151

Děkuji za doplnění, ale přijde mně nevkusné se dohadovat o slovíčkách v případě skutečného a velkého lidského neštěstí a utrpení... Tím v žádné případě nezavrhuji odborné diskuse na jakékoliv téma...

+1/0
22.8.2017 10:50
Foto

T29o60m46á37š 28V39o88d68v72á80ř74k30a 3563361547944

Pojmenování věcí správnými termíny je v současnosti riskantní. Prostě se jen ohrazuji proti pojmu koncentrační tábor, což Lety prostě ve smyslu těchto zařízení po Evropě za 2. sv. války rozhodně nebyly.

Rovněž mi vadí, že místo prosté piety za mrtvé v táboře a jinde zavražděné /a znovu opakuji, že nerozlišuji mezi cikánem či asiatem/ se z toho stalo politikum, sloužící k sebeprezentaci šašků.

+14/0
22.8.2017 11:04
Foto

P82a20v38e41l 53M56a44k19o69v94e17c 8868325271

Pokud jste si přečetl můj blog, tak nikde o koncentračním táboře pro Romy nepíši... Proto považuji (mírně řečeno) za ne příliš šťastné u mého blogu rozvíjet diskusi na téma co je a co není (nebo nebyl) koncentrační tábor...Váš názor na pietu a uctění památky sdílím, včetně dovětku o šašcích...

+1/0
22.8.2017 11:29
Foto

T37o19m19á32š 60V92o83d78v54á11ř95k76a 3513121267714

Má poznámka samozřejmě nepatřila Vám jako výtka. Mluvil jsem obecně. Pakliže se Vás dotkl můj vstup, omlouvám se.

Pěkný den.

+3/0
22.8.2017 11:32
Foto

P48a33v28e28l 96M13a95k74o61v71e26c 8368675321

Děkuji za korektní a slušnou komunikaci a omlouvat se nemusíte...:-)

Přeji i Vám pěkný den.

+3/0
22.8.2017 12:02

J32i12ř46í 55K53i64n21d34l 2758617213137

Pane omyl plus.Tábor v Letech byl původně založen jako pracovní tábor pro osoby vyhýbající se práci. V té době v něm bylo minimum Romů. Cikáni tvořili asi 10–25 % internovaných. Tábor v Letech s převahou etnicky cikánského obyvatelstva byl v provozu jeden rok (od 2. 8 1942 do 6. 8. 1943). V táboře byly soustředěny celé cikánské rodiny bez stálé práce, odděleně muži, ženy a děti. Vězňové byli ubytováni v nevhodných, nepodsklepených a kapacitně přeplněných letních dřevěných domcích. Byli nasazeni na stavbu silnice mezi vesnicemi Lety a Staré Sedlo, na lesní a zemědělské práce okolních velkostatků. Během několika měsíců téměř všichni internovaní onemocněli následkem těžké fyzické práce, nedostatečné ubohé stravy, která odpovídala stravě v protektorátních vězeních v letech války. Největším problémem byla však hygiena, protože v táboře byl nedostatek vody. Hlášení civilních lékařů, kteří do tábora dojížděli, konstatují přetrvávající tělesnou špínu. O nápravu velitel tábora nedbal. Koncem roku 1942 a v roce 1943 v Letech vypuklo několik epidemií, zejména břišního a skvrnitého tyfu a chřipky, takže byla vyhlášena nad táborem karanténa. Vysoká úmrtnost postihla za těchto poměrů zejména novorozence a děti. Před vypuknutím karantény se vězňové léčili v civilních nemocnicích, oplocení tábora bylo dřevěné, místy laťkovým plotem, ostraha při pracích mimo tábor byla minimální, takže docházelo ke snadným a častým útěkům vězňů. Uprchla čtvrtina z nich.

+2/0
22.8.2017 10:51

P64e37t44r 75B14u42r92i97a56n 4821676134298

Podle mne je koncentrační tábor každý, kde je nuceně nahnán nějaký počet civilistů jen z důvodu jejich příslušnosti, či původu. Za nemoci a smrt v něm jsou potom vždy odpovědné ty represivní složky, které toto zřídily. Můžeme si třeba také postavit tuhle otázku: pokud by za své nemoci v táboře byli zodpovědni sami ti věznění, jak to, že už dávno nevymřeli před tím, když ještě běhali po svobodě a hygienické návyky měli ty samé?

+1/0
22.8.2017 11:45
Foto

J33i22ř43í 69H88e75r56m21á32n77e93k 4396952572600

Protože nebyli tak koncentrováni. Koncentrace není nic jiného, než soustředění.

Ale, pojem koncentrační tábor je podobný terminus technicus jako je tunelování. Ten se také netýká všech stavitelů tunelů metra a jiných.

0/0
22.8.2017 12:14
Foto

T60o24m57á66š 16V92o48d68v39á84ř66k83a 3433681747494

Pokud bychom trvali na prosté etymologii slova koncentrovat, pak máte nepochybně pravdu. Rovněž první koncentrační tábory v búrských válkách byly cosi jiné.

Nicméně - v období II. sv. války byl termín koncentrační tábor jasně daný a nepřipouštěl odlišný výklad.

Na Vaši otázku se pokusím odpovědět. Mnoho lidí, kteří přišli do tábora, bylo hygienicky zanedbaných /jistě je rozdíl mezi tím, kdo kočuje a kdo má k dispozici koupelnu s teplou vodou/. Větší výskyt infekčních nemocí bude jistě v první skupině a to i těch, na které se umíralo. Pokud však žijí odděleně, je možnost epidemie dalekou menší, než pokud je mnoho lidí nakumulováno v jednom malém prostoru. /dnes třeba rychlý přenos infekcí v dětských kolektivech/. O individuálním úmrtí se nedozvíte nic, u epidemie, která zkosí stovky lidí ano.

Nicméně máte pravdu v tom, že hygienická úroveň v táboře byla strašná a byla jistě i příčinou této epidemie. Souhlasím i s výrokem, že odpovědnost má ten, kdo tento tábor zřídil a vedl.

+1/0
22.8.2017 12:37

J43i42ř35í 29K51i76n63d85l 2848647913417

Nacisté znali pracovní tábory, které byly pro osoby vyhýbající se práci. Byli jsme nahnání ne kvůli původu a rase.. Byl poměrně odlišný od života v klasických koncentračních táborech. Vězňové neměli vytetovaná čísla, mohli přijímat návštěvy příbuzných žijících vně, tábor nebyl střežen ostnatým drátem či pod proudem, nebyly zde strážní věže s ostrou střelbou. Za celou dobu tábora nebyl nikdo popraven či jinak násilně usmrcen.

0/0
22.8.2017 14:21

J59i50ř46í 18K83i42n46d42l 2348117963367

Byl zde poměrně..

0/0
22.8.2017 14:22

J84a53r14o83s31l91a22v 51N56á37p60r95s70t38e18k 6835596

Ani kámen? Přeháníte. Například ve Svatobořicích byl za Protektorátu internační tábor, kde byli vězněni (mimo jiné) lidé, jejichž příbuzní odešli do zahraničí.

A je tam nějaká pamětní deska u plotu. Ale jinak máte pravdu. V objektech bývalého tábora jsou výrobní provozy a kanceláře a nikdo nepožaduje jejich vystěhování.

http://zapomnicky.pamatnik-terezin.cz/index.php/tabory/tabory/index.php?option=com_content&view=article&id=82&Itemid=58

0/0
22.8.2017 14:55
Foto

P71a80t51r11i16k 19B88a48n58g98a 6117327429248

Inu Tomáši...tak že tohle budu číst zrovna od Vás, na to bych si skutečně nevsadil ani pětník... teď už jen stačí napsat, že lidé tam umírali na to, že se příliš smáli nebo byli málo vzdělaní na to, aby mohli žít. Viz dochované úmrtní listy, které našel Polansky. A smutné na tom je, že to nebyl německý tábor. Založili ho Češi, ti internovali Romy v souvislosti s vydáním výnosu o potírání tzv. cikánského zlořádu. A do tábora pro 400 lidí nacpali dvanáct set. V zimě tam vedení tábora rozkrádalo proviant a například na celý tábor byly dva slovy dva záchody. Celkem zemřelo v táboře v Letech u Písku 241 dětí, 3 chlapci, 4 dívky, 48 žen a 30 mužů. Převážná část vězňů, kterým se podařilo přežít, skončila nakonec v transportech do Osvětimi, kde většinu z nich čekala smrt. A že neměli tetování....? To snad ani nemůžete myslet vážně. Tak se pozná koncentrák?

+2/−1
22.8.2017 15:13
Foto

T42o45m98á43š 97V72o78d63v92á51ř49k83a 3313881497464

Patriku, je mi líto, že jste to takhle uchopil. Jak je možno vyčíst z mých příspěvků / a nejen zde /, hnusí se mi jakékoliv násilí. Neschvaluji žádnou internaci kohokoliv kvůli původu a rase, náboženství etc. Možná jste postřehl, že můj původ, k němuž se hlásím, měl u mých předků rovněž jisté konsekvence.

Podsouváte mi cosi, co jsem nikdy neřekl. Nikde nepíši, že to bylo dobře, že tam byli internování lidé, právě naopak /vizte výše/. O tom, že členové tábora byli zavražděni v Osvětimi, píši také

Proti čemu protestuji, je zkreslování historie, Šlo o sběrný tábor, kde byli lidé internování proti své vůli, nicméně režim tohoto tábora byl značně odlišný od klasického koncentráku. To, že tam lidé umírali na infekce / a zmíněnou epidemii / nikdo nezpochybňuje a že se tak stalo příšernými hygienickými podmínkami, rovněž ne. Je však pravdou, že tam prostě byl dost odlišný režim od ostatních koncentračních táborů. Na území protektorátu se našlo mnoho jiných míst, kde byl daleko horší režim a o nich se neví a kde není vůbec nic, ani plaketa, kde jsou třeba koleje s veselým studentským životem apod.

Víte, vadí mi nejvíce to, že se toto místo, kde jistě má být nějaký pietní památník a nikoli prasečák, stalo nechutné politikum, kam si jezdili někteří jednou za rok před kamerami vylepšit své ego, ale bylo jim to v podstatě putna.

Pakliže se Vás to nějak osobně dotklo, tak se omlouvám. Bylo by fajn si o tom někdy povykládat osobně, jistě bychom se na mnohém shodli.

+2/0
22.8.2017 18:39
Foto

P54a33t62r82i62k 29B54a34n78g44a 6247457729918

Tomáši,právě proto, že Vás dlouhodobě sleduji, jsem z Vašeho vyjádření trošku vykolejený. A rozhodně Vám nic nepodsouvám. Vám bych to ostatně ani neměl zapotřebí. Čtu Vás moc rád. Fakta o Letech se objevovala velmi pozdě a jsou velmi zkreslená místními "nacionalisty" jejichž jediný problém spočívá v tom, že nikdo nechce říct "naši předci zavinili smrt stovek lidí". To je celé. Tábor nezřídili Němci. Byli to Češi, na základě rasistického zákona, který si v ničem nezadal s fašistickou metodou likvidace Židů. Než se stal tábor přímou spojnicí s Osvětimí, kde zemřela naprostá většina místního romského obyvatelstva, internovali tam čeští četníci Romy právě na základě onoho rasistického zákona o potírání romského zlořádu. A podmínkami jaké tam "vytvořili" (skutečně jste nikde nečetl o tom, že tamní "vedení" rozkrádalo příděly jídla, topiva a všeho...) místní četníci, defacto zavinili smrt stovek lidí.

Osobně nemám názor na památník, ačkoliv představa toho, že stojí prasečák v Lidicích, se mi zdá fakt nepřijatelná. Ale že je to místo hluboké tragédie a křivdy na Romech, za kterou se až velmi pozdě někdo omluvil, to je holý fakt. Moji předci umírali v koncentračních táborech. Historie celé naší rodiny a rodin většiny Romů je protkaná křivdami, které na nás Němci a v tomto případě i Češi napáchali. A sorry, v Letech lidé neumírali proto, že by měli špatné hygienické návyky. Umírali by tam stejně i kdyby měli pojízdné zlaté koupelny se koncentrovaným savem. Byl jste někdy v podobném táboře? Já ano, v Kosovu v roce 1999. Epidemie žloutenky tam vznikla tak rychle, že jsem nestihl říct ani Banga. Když jsem se vrátil do ČR, strávil jsem 5 týdnů na infekčním na Bulovce, než mě dali dohromady. A to jsem se furt myl jak vzteklej. Vážil jsem 45 kg. A udělat jsem nemohl prostě nic. Podmínky v táboře byly tak příšerné, že se vlastně divím, že se tam neumíralo taky.

Hezký večer

Patrik

+2/0
22.8.2017 21:56

J21a29n24a 23J27a60n71d93e20r20k79o17v86á 4100612319862

Podle mne by měl být vepřín v Letech u Písku odstraněn nejen kvůli Romům, ale i kvůli Čechům. Všechny oběti nacistické ideologie si úctu a důstojnou pietu zaslouží a národ, který se považuje za kulturní by to měl ctít. Vepřín byl postaven v období budování socialistických zítřků a o jeho umístění rozhodovala zcela jiná kritéria než historická paměť místa. S tímto dědictvím se vypořádat musíme.

Pokud jde o nějakou "dědičnou vinu Čechů" na tom, co se odehrávalo v Protektorátu posuzujme ji však v historickém kontextu a nezatěžujme ji dalším zkreslováním. To už udělal Paul Polansky. Tábor v Letech vznikl na základě vládního nařízení 72/1939 Sb. z 2. 3.1939 o kárných pracovních táborech. Nevím co je na tom nařízení rasistického:... (1) Do kárných pracovních táborů mohou býti zařaděni: a) osoby práce se štítící, které dovršily 18. rok věku a nemohou prokázati, že mají řádným způsobem zajištěnu obživu; b) příslušníci pracovních útvarů, zřízených vládním nařízením ze dne 11. října 1938, č. 223 Sb. z. a n., o pracovních útvarech, kteří jsou hrubě neukázněni nebo úkoly jim uložené vykonávají úmyslně nedbale.... Káranci nebyli do tábora zařazováni podle rasistického klíče a cikánů mezi nimi bylo jen málo. Směrnice z 24. 6.1942, která jako součást výnosu o potírání cikánského zlořádu nařizovala shromáždit cikány v Letech a Hodoníně u Kunštátu, byla vydána generálním velitelem neuniformované protektorátní policie SS-Standartenführerem Horstem Bőhme. Radikální nacistické řešení "cikánské otázky" mohlo začít až po úplném začlenění protektorátních úřadů do aparátu okupantů a v souvislosti s radikalizací po atentátu na zastupujícího říšského protektora. Chápu Vaše emoce. Nikdo nepopírá utrpení vězňů v Letech a v Hodoníně u Kunštátu a nesmyslně kruté zacházení s vězni ze strany části českého četnického personálu. Janovský byl za nezvládnutou epidemii odvolán - nacisté potřebovali do Osvětimi transportovat zdravé Romy.

0/0
23.8.2017 10:28

J98i97ř21í 53K77i68n59d60l 2228907733647

Vězeňský pracovní tábor v Letech byl podle vědecké interpretace místem utrpení a lidských tragédií, ale nebyl místem holocaustu. Tábor v Letech s převahou etnicky cikánského obyvatelstva byl v provozu jeden rok (od 2. 8 1942 do 6. 8. 1943). Největším problémem byla však hygiena, protože v táboře byl nedostatek vody. Hlášení civilních lékařů, kteří do tábora dojížděli, konstatují přetrvávající tělesnou špínu.Největším problémem byla však hygiena, protože v táboře byl nedostatek vody. Hlášení civilních lékařů, kteří do tábora dojížděli, konstatují přetrvávající tělesnou špínu.Vysoká úmrtnost postihla za těchto poměrů zejména novorozence a děti. Tábor v roce 1943. Před vypuknutím karantény se vězňové léčili v civilních nemocnicích, oplocení tábora bylo dřevěné, místy laťkovým plotem, ostraha při pracích mimo tábor byla minimální, takže docházelo ke snadným a častým útěkům vězňů. Uprchla čtvrtina z nich, ti co zůstali bylli posláni do pracovního tábora Hodonín a tábor byl v roce 1943 spálen. Svého času Úřad pro vyšetřování zločinů komunismu vyšetřoval „případ Lety“ a žádný zločin genocidy se v Letech neprokázal. Podobné stanovisko zaujali i historici z Historického ústavu Akademie věd (Historikové a kauza Lety, Praha 1999). Pramen : historik, profesor Jana Rataj a také Dějiny a současnost.

+1/0
22.8.2017 19:13

Z62d57e43n90e11k 39H29o69r17n71e88r 4744601222523

Kloním se k označení koncentrační tábor. Pracovních táborů byla zřízena řada po celých Čechách. Není ovšem znám případ, že by osazenstvo některého pracovního tábora skončilo podle etnického klíče v Osvětimi a byli do jednoho vyhlazeni. Takové označení se může zdát symbolické, ale ono takové být musí, protože některým koncentračním táborům se říkalo a říká vyhlazovací, jelikož se to tam odehrálo. Platí zde, že byli koncentrováni Romové, aby byli odvezeni k vyhlazení do Osvětimi. Všechny koncentrační tábory nebyly vyhlazovací nebo ne po celou dobu. Terezín byl přestupní stanicí a výkladní skříní "lázeňského zacházení", vyhlazovací techniky přišly až na samém konci. Neměli bychom se ptát jak moc nebo málo koncentrační tábor to byl z hlediska režimu fungování, ale z hlediska faktického účelu, tedy jak ti lidé skončili.

0/0
23.8.2017 3:19

B12o55h42u53m72i56l 56V24a46n61ě47k 5432605642616

Pane Bango

chápu, že je to pro vás citlivé téma, ale měl byste se držet faktů.

Tábor v Letech byl založen rozhodnutím orgánů Československa krátce před jeho zničením Němci a vzniku Protektorátu Čechy a Morava. Byl to PRACOVNÍ tábor a většinu internovaných tvořili Češi. Romů tam bylo do 10%. Takových pracovních táborů vznikly v Protektorátu desítky s cca 50 tisíci internovaných. Čeští dozorci se do těchto táborů dostali nařízením a značně si pohoršili. Takže promiňte Češi nezřídili tábory, aby tam internovali Romy, jak tvrdíte.

Na základě pokynů z Berlína, byl i v Protektorátu zaveden obdobný systém jaký byl uplatňován v Německu. 10.7.1942 vydal generální velitel neuniformované protektorátní policie Horst Bőme směrnici obsahující příkaz shromáždit Romy v Letech u Písku a v Hodoníně u Kunštátu. Příkaz se netýkal všech Romů obecně, ale těch, kteří se nemohou prokázat žádnou „pevnou a produktivní prací“ a „osob žijících cikánským způsobem“ - tedy i českých a německých občanů protektorátu, kteří byli klasifikováni jako takzvaní asociálové. To se týkalo zejména českých prostitutek a trhovců.

Pane Bango, Horst Bőme byl Němec a velitel německé bezpečnostní policie a SD. Česká policie a četnictvo bylo zcela podřízeno Němcům. Tehdejší "CIKÁNSKÉ" tábory v Letech a v Hodoníně tedy vznikly a Romové tam byli internování na základě rozhodnutí Němců a ne Čechů jak tvrdíte vy. Rozhodnutím Němců byly k tomu použity dva ze stávajících pracovních táborů, ale Němci mohli k tomu vytvořit zcela nové tábory, protože těch vytvořili v Protektorátu celou řadu.

+1/0
23.8.2017 1:19

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz